וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע מתנערת מאחריות על חפציבה

צבי זרחיה

6.8.2007 / 11:44

בדיון סוער בוועדת הכספים על קריסת חפציבה אמר יו"ר הרשות משה טרי כי הוא אחראי כלפי המשקיעים ולא כלפי הציבור שקונה מהחברה

"חפציבה אינה בתחום הסמכות שלנו", כך אמר הבוקר יו"ר הרשות לני"ע משה טרי בדיון שקיימה ועדת הכספים בקריסתה של חברת הבנייה. הדיון בנושא היה מתוח ואחת מרוכשי הדירות, רונית כהן, פרצה בבכי ואמרה שבעלה מאיים בהתאבדות.

טרי אמר כי הרשות מקיימת בדיקה אך סירב לומר מהן מעשיה בעניין. טרי הוסיף לח"כים, כי "אתם באים וזורקים דברים כלפי הרשות מבלי בכלל שיש לה סמכות. אתם רוצים שנעבור על חוק? יש לי סמכות להיכנס לחברה? מדובר בחברת חפציבה, שהיא חברה פרטית והיא לא בטיפול שלנו. מתחתיה יש 2 חברות ציבוריות - האחת גלובל והשנייה ג'רוסלם, ובנוסף גם חברת אג"ח. חברת חפציבה, שעליה מדברים, היא לא בתחום הסמכות שלנו, ולכן אנו לא עומדים מול הציבור שנפגע וצועק - ובצדק. אנו הרמנו את כל האורות והכל מופיע בתשקיפים. אבל אנו לא מנהלים את החברות - התפקיד שלנו הוא לתת גילוי מלא לציבור עליהן והוא זה שיחליט". עוד הוסיף טרי, כי "אנו אחראים כלפי ציבור המשקיעים בני"ע לא כלפי הציבור שקונה מהחברה".

גם משרד השיכון הופתע מהקריסה

היועצת המשפטית של משרד השיכון ציפי בירן ושרה צימרמן, מנהלת אגף האכלוס, אמרו בישיבה כי אינן יודעות כמה מרוכשי הדירות לא קיבלו את דירותיהם ואף אין להן פרטים על כל הדיירים שלא קיבלו ערבות מכר מהחברה. לדבריהן, למשרד הבינוי והשיכון אין עדיין תשובות לרוכשי הדירות מחברת חפציבה.

בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) אם יש למשרד "תוכנית מגירה" להצלת רוכשי הדירות שנפגעו, השיבה בירן "אנו צריכים לשבת עם שר הבינוי ולראות מה עושים. צריך לראות מה קורה האם יש צו הקפאת הליכים האם החברה הולכת לכינוס וכיו"ב".

בירן הוסיפה, כי בעבר, כשקרסו חברות בנייה, נתנה הממשלה הלוואות לצורך השלמת הבנייה. נציגי משרד השיכון הוסיפו כי רשם הקבלנים הוא שמופקד על בדיקת תלונות נגד חברות בנייה.

בתשובה לשאלות הח"כים, אמרה צימרמן שחפציבה היא אחת החברות גדולות העובדות במסגרת הפרוגרמה של משרד השיכון. חפציבה היתה אולי הגדולה ביותר וגם המשרד הופתע מקריסתם. במהלך עסקים רגיל יש לנו קשרים רבים עם החברה והיא עמדה בהם. בדיעבד ניתן לראות רמזים שבזמן האחרון אולי החברה ביקשה לדחות את החוזים, אבל לא ראינו משהו משמעותי שהחברה בקשיים".

צבי פרידמן, המשמש כיועצו של מרדכי יונה הבעלים של חברת חפציבה, אמר כי בידי החברה כ-2,600 דירות מכורות וחלק גדול מהם קרוב לאכלוס ו-1,000 דירות לא מכורות.

בנוסף, הח"כים תבעו למנוע מצב שבו המשטרה תפנה דייריים שפלשו לדירותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully