וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניו יורק טיימס" בגירסת המיני

עפרה שלו

6.8.2007 / 14:53

העיתון מצטרף לסדרה של עיתונים מכובדים ומשיק היום את הפורמט המוקטן שלו. השינוי צפוי לחסוך למו"לית כ-10 מיליון ד' בשנה

ה"ניו יורק טיימס" משיק היום את הפורמט המוקטן שלו, שרוחבו צר ב-3.8 סנטימטרים מהפורמט הקודם. המעבר לפורמט החדש, עליו הוכרז כבר לפני שנה, אמור לחסוך למו"לית כ-10 מיליון דולר בשנה.

"ניו יורק טיימס" מצטרף לסדרה של עיתונים מכובדים שאימצו את פורמט ה-12 אינצ'ים (כ-30 ס"מ) - שנהפך לסטנדרט בתעשייה. עם העיתונים שכבר עשו את המעבר נמנים ה"וול סטריט ג'ורנל" של המו"לית דאו ג'ונס, שעבר לפורמט המוקטן בתחילת השנה, ה"וושינגטון פוסט" של וושינגטון פוסט וה"לוס אנג'לס טיימס" של טריביון.

המעבר של העיתונים לפורמט המוקטן נועד לסייע להם לחסוך בעלויות הדפוס ולהגדיל את התפוצה, בתקופה בה הקוראים נוהרים לאינטרנט, ועמם המפרסמים. בעבר היה פורמט הטבלואיד מזוהה עם עיתונות צהובה.

לדברי ניו יורק טיימס, מראה העיתון בפורמט החדש יישאר כמעט ללא שינוי, אך הכותרות יהפכו קטנות יותר והעמודות צרות מעט יותר. הפורמט הצר מפחית בכ-10% את המקום המיועד לחדשות, אך העיתון יפצה על כך בהוספת עמודים.

המעבר לפורמט הסטנדרטי בתעשייה יקל גם על הפרסום בעיתון, שכן המפרסמים לא יצטרכו לשנות את גודל הפרסומות שלהם כדי להתאימו לעמודים של ה"טיימס".

המצוקה שבפרינט מחייבת

מו"ליות העיתונים האמריקאיות נמצאות במצוקה, ואפילו החזקות שבהן אינן חסינות מפניה. ניו יורק טיימס נקטה באחרונה כמה צעדים שנועדו להגדיל את הרווחיות, בהם גביית תשלום עבור תוכן מסוים באתר האינטרנט של עיתון הדגל, סגירת מפעל דפוס ופיטורים של עובדי דפוס.

ה"וול סטריט ג'ורנל", העיתון היחיד המצליח לגבות תשלום עבור מנוי לגירסה המקוונת שלו, עבר בתחילת החודש לידיו של איל המדיה רופרט מרדוק, במסגרת ההשתלטות של ניוז קורפ על דאו ג'ונס ב-5.6 מיליארד דולר.

דאו ג'ונס לא ששה להימכר לאדם שהיושרה העיתונאית שלו מוטלת בספק, אך מצבה הכלכלי הבעייתי לא הותיר לה ברירה. הכנסותיה מפרסום הלכו והצטמצמו. עסקי האינטרנט אמנם צומחים, אך לא מספיקים לכסות על חולשת תחום הפרינט, ומשפחת בנקרופט, בעלת השליטה, ראתה בעיניים כלות כיצד ערכם של נכסיה מדשדש, ואף יורד: משווי שוק של 6.5 מיליארד דולר בשנת 2000 לשווי של פחות מ-3 מיליארד דולר בתחילת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully