וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה אישית נגד מנכ"ל חפציבה

כרמל בן צור

7.8.2007 / 14:45

חברת הפקטורינג פנינסולה פיננסים תובעת את בועז יונה על סך 2.15 מיליון שקל: "יונה ערב אישית לחוב של חפציבה כלפינו"

חברת הפקטורינג פנינסולה פיננסים הגישה הבוקר תביעה אישית ראשונה נגד בועז יונה, מנכ"ל חפציבה, בגובה 2.15 מיליון שקל. התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסדר דין מקוצר, הינה למימוש ערבות אישית שנתן לכאורה יונה לפנינסולה בקשר לחוב של חפציבה לחברה.

בכתב התביעה נטען כי פנינסולה שילמה לספק של חפציבה עבור עבודות שביצע עבורה. זאת, בתמורה להתחייבות של חפציבה לשלם לפנינסולה 2.15 מיליון שקל באמצעות צ'קים, שמועד פירעונם חל בימים אלה.

על מנת להבטיח את עצמה ועל מנת להבטיח את קבלת התשלום, החתימה פנינסולה פיננסים את בועז יונה על ערבות אישית כנגד החוב.

לטענת פיננסולה, באמצעות עוה"ד דרור ויגדור ושי רייכר ממשרד יגאל ארנון ושות', פנתה בימים האחרונים החברה למשרדי חפציבה על מנת לממש את החוב, אולם כשאר הנושים, כל הניסיונות להשיג את החברה או את בעליה לא צלחו.

לדברי החברה, חרף דחיפות העניין והחשש הוודאי לקיומה של הפרה צפויה, נמנעה חפציבה בנייה ממתן תגובה כלשהי לפנייה דחופה שהועברה אליה - ואישרה בכך שאין ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה ולפרוע את חובותיה.

יונה, כך נטען בתביעה, ערב בערבויות אישיות מוחלטות, בלתי מסויגות ובלתי מותנות לחובותיה והתחייבויותיה של חפציבה כלפי פנינסולה. לפי התביעה, לחברה זכות בלתי מותנית ובלתי מסויגת לדרוש את פירעון החובות המסחריים מידיו.

עו"ד מיכה אבני, מייסד ומנכ"ל פנינסולה פיננסים, טוען כי "בחודשים האחרונים התחלנו לדאוג ממצבה הפיננסי של חפציבה, צימצמנו משמעותית את החשיפה שלנו אליה, והידקנו בטחונות".

לדברי אבני, החוב מבוטח ועל כן פנינסולה אינה צפויה להינזק מנפילתה של חפציבה. ואולם, לטענתו, מדובר בתביעה עקרונית ולפיה "לא ייתכן שמי שהותיר אחריו חובות כה גדולים ימשיך להחזיק באופן אישי בנכסים עצומים מבלי לשאת בתוצאות פעולותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully