וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיר הדירות בפארק צמרת ת"א לא יעלה"

אריק מירובסקי

9.8.2007 / 2:36

להערכת לשכת שמאי מקרקעין דירות בפארק ימשיכו להימכר בממוצע של 5,500-8,500 דולר למ"ר ואולי אף תירשם ירידת מחירים

"מחירי הדירות בפארק צמרת בתל אביב ימשיכו לנוע בין 5,500 ל-8,500 דולר למ"ר בממוצע, עם אפשרות לירידות מחירים" - כך סבורים בלשכת שמאי המקרקעין. יו"ר הלשכה, רן וירניק, אף מזהיר מפני אפשרות של אי יציבות בשוק הנדל"ן עקב נפילת חברת חפציבה וחוסר היציבות של שוקי ההון המקומיים והעולמיים.

"פארק צמרת זה עדיין לא השדרה החמישית, למרות שמדובר בהצלחה מסחררת של היזמים ובראשם קבוצת חבס הבונה את מגדלי YOO - שהצליחה למתג את פארק צמרת כמיקום יוקרתי וסקסי - למרות תנאי הפתיחה השנויים במחלוקת, ובראש וראשונה המיקום הבעייתי בין שני צירי תנועה מהסואנים ביותר במטרופולין גוש דן", אומר וירניק.

הבעיה, להערכת לשכת שמאי מקרקעין, היא ההיצע הגדול של דירות יוקרה באזור. "בפארק צמרת לבדו ישווקו כ-2,000 דירות יוקרה ב-12 מגדלים, ואם נוסיף לכך את מגדלי אקירוב, רובע לב העיר ופרויקטים נוספים, הרי שרק בתל אביב נגיע למספר דמיוני של יותר מ-3,000 דירות במיליון דולר ויותר המשווקות בו זמנית. אם נוסיף לכך אזורי יוקרה נוספים דוגמת הרצליה פיתוח, כפר שמריהו, צהלה, נוה אביבים ונחלות במושבים נגיע לכ-4,000 ויותר נכסים בשווי של מיליון דולר ויותר.

"מדובר בכמות שספק אם יהיו לה רוכשים, מה גם שחלק לא מבוטל מרוכשי הדירות בפארק צמרת היו מקורבים לחברות הבנייה, כך שמספר המכירות בפועל היה קטן בעשרות אחוזים לעומת המכירות המוצהרות. בנוסף, רמות המחירים במקום גבוהות ונעות בין 5,500 ל-8,500 דולר למ"ר בממוצע. מדובר ברמות מחירים גבוהות ביותר שאינן תחרותיות לעומת ערים מבוקשות בעולם דוגמת לונדון, פאריס ואפילו ניו יורק".

בינתיים מכחישים בכירים בענף הנדל"ן ומקורבים למשפחת חי, בעלת קרקע בפארק צמרת, את הידיעה לפיה מתנהלים מגעים מתקדמים בין המשפחה לגינדי השקעות לרכישת קרקע ל-189 דירות לפי שווי של 150 מיליון דולר, וכי משה גינדי ירכוש דירת "טריפלקס" (שלוש קומות) ב-50 מיליון דולר ודירות בפרויקט יימכרו במינימום 10,000 דולר למ"ר. עו"ד ויקטור נוי, המייצג את משפחת המוכרים, הבהיר, כי בין בעלי הקרקע מתקיים כיום סכסוך משפטי. כמו כן, נוי מסר כי הצעת גינדי השקעות היתה לעסקה משולבת של מזומן וקומבינציה, לפי שווי קרקע של 230 אלף דולר ליחידת דיור.

מגינדי השקעות סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully