וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור אורח

נעה גרטי

9.8.2007 / 15:00

כנראה שלא רק לנו נמאס מביטולי ההופעות בארץ - יש מי שהרים את הכפפה ומארגן טיסות להופעות בחו"ל. אם ההר לא בא אל מוחמד, אתם יודעים

מדי בוקר אני עושה דרכי אל העבודה בקו 5, ובשגרה שהתפתחה לה אני מקפידה לתפוס את צד ימין של מונית השירות בציפיה ל"פינת השלטים" - פינה צבעונית במיוחד בדיזינגוף-פרישמן, שם תלויים כל שלטי החוצות האפשריים בזעקת הזמנה להופעות מוזיקה. חדי העין ישימו לב לכך שההופעות לא עוצרות בגבולות ישראל (למי שעוד לא יודע יש הופעה של רולינג סטונז בלונדון החודש. כולם מוזמנים). זה, לפחות, מה שתפס את עיניי. מסתבר שמאחורי כל השמחה הזאת מעבר לים עומדת קבוצת יזמים צעירים, שהחליטה שגם לקהל הישראלי מגיעה חוויית ההופעה הגרנדיוזית המקובלת בחו"ל.

גיל גינת (32) הצטרף לפני כ-7 שנים לרונן כץ בחברת סקי-דיל, חברה לתיירות קונספט שעוסקת רק בסקי. בעקבות פעילות החברה טייל גינת באירופה. במסגרת סיוריו נתקל גם גינת ב"פינות שלטים" והדבר הצית במוחו את הרעיון לשווק לשוק הישראלי את ההופעות שאינן מגיעות לארץ בחבילה של כרטיס להופעה, כרטיס טיסה ומלון. כך נולדה לה לפני שלוש שנים חברת אונטור (ontour). אל גינת המנכ"ל הצטרפו רפי קשקש (35), מנהל הכספים, עידו מרק (28), מנהל השיווק, רון גינת (30) מנהל המכירות ואחיו של המנכ"ל, וסטודיו VC שעובד איתם בצמידות. "את רוב ההון הראשוני השקיע גיל גינת, אבל כל אחד מאיתנו גם השקיע את חלקו. מדובר במאות אלפי שקלים", אומר רון גינת.

חוויה שאין בארץ

גינת מספר לוואלה! שאין כל כך מודעות בארץ לכמות ההופעות והפסטיבלים המוצעים לציבור. "באירופה יש מאות הופעות של הלהקות הכי גדולות, פסטיבלים עם מופעים מיוחדים והזויים - זו חוויית הנאה מסוג אחר. נסיעת החלוץ הראשונה של החברה כללה רק 10 אנשים לספטיבל סטודנט איילנד בבודפשט, כאשר היום יוצאים לפסטיבל 80 איש דרך אונטור. להופעה של דפש מוד בפראג בינואר כבר יצאו 500 איש מהארץ, 400 דרך מועדון המעריצים ועוד 100 דרכינו. הנסיעה הזאת יוצרת קבוצת אנשים בני אותו גיל פחות או יותר, אותו ראש, הרי טעם מוזיקלי אומר המון על אנשים. וזה הבידול שאנחנו מציעים, חלק מהחוויה זה האנשים שנוסעים איתם".

מחירי החבילות משתנים. נסיעה להופעות במזרח אירופה תנוע בין 400-600 יורו, תלוי בלהקה ובכרטיס, ולאירופה הקלאסית (לונדון, פריז, אמסטרדם) 700-1,000 ויותר. "למשל הנסיעה להופעת הרולינג סטונז תעלה מעל אלף יורו. וזה גם תלוי באם הכרטיס סולד אאוט נשיג לכם אותו במחיר מעט יותר גבוה. אנחנו תמיד יכולים להשיג כרטיסים", אומר גינת.

"אמנם לעיתים ניתן לקנות יותר בזול באופן עצמאי, אבל זוהי קניה בעיניים עצומות, לא יודעים מיהם הספקים, אם הכרטיסים להופעות תקניים, ואילו אנחנו מבטיחים שלא יפלו לתרמית. אנו עובדים עם המון ספקים בעיקר באיטליה וגרמניה. כל התשתית שלנו היא עם אופיר טורס, סניף תל אביב ובעיקר עם גי דהן".

"קניית דיסקים מקרבת אמנים"

"קצב ההתפתחות די מדהים", מספר גינת. "בשנה הראשונה יצאו איתנו רק 500 איש, בלי יותר מדי כסף שנכנס ויצא לחברה. השנה אנחנו עתידים לעבור את האלף איש". בחישוב מהיר הופעה ממוצעת עולה כ-600 יורו, כך שבשנה הראשונה גילגלו 300 אלף יורו במחזור שנתי, והשנה ההכנסות הן כפולות – 600 אלף יורו (כ-3.5 מיליון שקל).

גינת מספר כי למדו דרך החברה שכל תחום יבוא ההופעות בארץ הוא בעייתי, "אמנים מאוד מושפעים מכמות המכירות של הדיסקים שלהם. קנייה של דיסק בארץ יש לה את הכוח להביא אמן ארצה. כל תופעת הצריבה היא רק לרעתנו מבחינת הופעות".

הפסטיבלים לא מחזירים את עצמם, ברמה של הפסדים, אבל זה שווה את הפרומואים, הסלולר והדיסקים בשביל למתג את עצמם. זה מתחיל לקרות. הסלולר משתלט על חברות התקליטים, כמו גם מכוניות, בירות וקולה. כל חברות העשירות.

קהל היעד של אונטור אינו קבוע, "אנו מכוונים להגיע לקהל גרעיני של מועדוני מעריצים ופורומים באינטרנט, משום שאחר כך תהיה לנו היכולת להמשיך לעבוד איתם, וזה פוטנציאל אדיר. למשל קיימת להקה בשם טול שמנגנת רוק אלטרנטיבי על גבול המטאל ויש לה בארץ מועדון של עשרות אלפי מעריצים ופורומים. או למשל להקת מקפליי שיש לה מעריצות בנות 12-15, ואנחנו מתכוונים להטיס אותן להופעה באנגליה. לעומת זאת, לרולינג סטונס אנחנו נטיס גם בני 60-70".

אונטור מודים שיש להם עוד לאן להתפתח, ושוק ההופעות בחו"ל קורץ להם לכיוונים שונים - תיאטרון, אופרה, ספורט. ידם עוד נטויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully