וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי אחזקות תרכוש מניות באי.די.בי פיתוח באמצעות הלוואה של 50 מיליון דולר

שלומי גולובינסקי

12.9.2001 / 13:57

את ההלוואה העניק בנק לאומי; בקבוצת אי.די.בי רוצים להגדיל את מוטת השליטה בפיתוח לקראת מיזוגים עתידיים

בקבוצת אי.די.בי כבר מתכוננים הלכה למעשה לקראת המיזוגים בחברות הבנות. היום מדווחת אי.די.בי אחזקות כי לקחה הלוואה של 50 מיליון דולר מבנק לאומי , שתשמש אותה להגדלת חלקה במניות החברה הבת, אי.די.בי פיתוח . ההלוואה, בהיקף של 215 מיליון שקל, תהיה לתקופה ממוצעת של כשלוש שנים.

אי.די.בי אחזקות מחזיקה ב-56% ממניות אי.די.בי פיתוח, שמשמשת למעשה זרוע ההשקעות העיקרית שלה, בנוסף להחזקה היסטורית של 13% במניות בנק דיסקונט . אולם, שרשרת המיזוגים עליה מדברים בקבוצת אי.די.בי, כמו למשל מיזוג דסק"ש וכלל תעשיות לתוך אי.די.בי פיתוח, עלולה להקטין את מוטת השליטה של אי.די.בי אחזקות לפחות מ-50% בחברה הממוזגת.

כל זאת, בהנחה שכלל ודסק"ש ימוזגו לתוך אי.די.בי פיתוח בעסקת החלפת מניות, כפי שמוזגה כלל ישראל לתוך אי.די.בי פיתוח, כלל אלקטרוניקה לתוך כלל תעשיות, והמיזוג הקרוב בין אלרון לאלביט .

בכדי להימנע ממצב בו החזקותיה של אי.די.בי אחזקות יורדות מתחת ל-50% במניות אי.די.בי פיתוח העתידית, תרכוש החברה האם מניות בחברה הבת. במצב עניינים כזה, בקבוצת אי.די.בי יכולים רק לברך על מצבו הנוכחי של שוק ההון, שיאפשר לקבוצה להגדיל את מוטת השליטה שלה במחירים נמוכים יחסית.

מניות אי.די.בי פיתוח נסחרות בתל אביב לפי שווי חברה של 1.26 מיליארד דולר, כך שההלוואה שקיבלה תאפשר לאי.די.בי אחזקות לרכוש כ-4% ממניות החברה במחירים הנוכחיים של המניות.

מנגד, הרכישה תעיק מעט על אי.די.בי אחזקות ועל בעלי השליטה החדשים שלה, ליאון רקאנטי, קבוצת קרדן השקעות ומשפחת קרסו, שכן מדובר בהלוואה של 50 מיליון דולר שמתווספת למאזני החברה, דווקא במצב בו בעלי השליטה זקוקים יותר מתמיד למזומנים מהחברה, שכן את רכישת גרעין השליטה באי.די.בי פיתוח יממנו הבעלים החדשים בהלוואת ענק של כ-300 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully