וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נחתם במגמה מעורבת

אלי שיצר

11.8.2007 / 23:25

ההנשמה של הפד הצליחה, הרוחות נרגעו כשהודיע שיזרים כסף כדי לתמוך בשוק. צורן עלתה ב-7% על רקע העלאת המלצה מ-JP מורגן

המסחר בוול סטריט נחתם במגמה מעורבת לאחר שנפתח בירידות שערים חדות במדדים המובילים על רקע התפשטות משבר הסאבפריים לשווקים הפיננסיים ברחבי העולם. הודעת הבנק הפדרלי האמריקאי כי יזרים כסף ככל שיידרש על מנת לספק נזילות לשווקים הצליחה חלקית לתמוך בשוק העצבני. מדד נאסד"ק איבד 0.4% ל-2,545 נקודות אולם השלים בסיכום שבועי עלייה של 1.3%. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2% ל-13,240 נקודות אולם השלים עלייה שבועית של 0.6%. מדד S&P500 הוסיף 0.1% והשלים עלייה שבועית של 1.4%.

הרקע לאווירה העכורה הגיע מהתפשטות משבר הסאבפריים לעבר קרנות גידור וחברות ציבוריות המחזיקות מיליארדי דולרים בנכסים המסתמכים על הלוואות גרועות וניירות ערך מבוססי משכנתאות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) שערכם צונח. אתמול, הקפיא הבנק הגדול בצרפת, BNP פאריבה, 3 קרנות השקעה - כלומר, מנע מימוש כספים בהן - בטענה כי אינו יכול עוד להעריך את שוויין בשל הבעיות בשוק הסאבפריים האמריקאי.

עוד בטרם פתיחת המסחר הודיע הפדרל ריזרב כי יוסיף סכום של 19 מיליארד דולר לעתודות הכספים שהוזרמו לבנקים, בנוסף ל-24 מיליארד הדולר שאותם הזרים אתמול. בהמשך יום המסחר המשיך הפד בהזרמה נוספת של 16 מיליארד דולר ולאחר מכן הוסיף הזרמה של 3 מיליארד דולר, שמביאה את סך ההזרמה של הבנק הפדרלי ל-62 מיליארד דולר.

הפד מסר כי "יספק נזילות על מנת לסייע לתפקודם התקין של השווקים הפיננסיים". הבנק הודיע כי "יספק עתודות כנדרש... על מנת לשמור על שיעורי הריבית קרובים ליעד של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), העומד על 5.25%". הפד הוסיף כי בשל הנסיבות, עשויים מספר מוסדות לחוות ביקוש יוצא דופן למימון. ההצהרה של הפד מדגישה גם כי אין בכוונתו להוריד את שיעור הריבית בינתיים, והוא מעדיף להזרים כסף למערכת הבנקאות על מנת לשמור על שיעור הריבית הנוכחי .

גל עולמי

גם הזרמת כספית חסרת תקדים של הבנק המרכזי של אירופה (ECB), שהחליט על הזרמה של כ-131 מיליארד דולר לבנקים אתמול ועל הזרמה נוספת של כ-84 מיליארד דולר היום לא עצרה את הנפילות בשוקי העולם כאשר הבורסות העיקריות באירופה השלימו היום צניחה של כ-5% ביומיים.

גם הבנקים המרכזיים ביפאן ובאוסטרליה הזרימו 8.5 מיליארד ו-4 מיליארד דולר בהתאמה על מנת לייצר נזילות בשוק ההון ולייצב את השווקים.

ענקית הביטוח האמריקאית AIG חשפה אמש כי היא מחזיקה בכ-29 מיליארד דולר בניירות ערך מבוססי סאבפריים, אך בשל גודל החברה, אין היא נתונה ללחץ למכור ניירות ערך אלה בהפסד.

עוד נודע היום כי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בוחנת את ספרי החשבונות של הברוקראז'ים ובנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט, על מנת לוודא כי אינם מפסידים בשל משבר הסאבפריים. זאת לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל", מפי מקורבים לבדיקה. הבדיקה צפויה לכלול את חמשת בנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט וחטיבות השקעות של בנקים מסחריים גדולים. בין בנקי ההשקעות הראשונים שייבחנו נמנים גולדמן סאקס ומריל לינץ' וכמובן בר סטנרס, שקרנות גידור שלו כבר נפלו.

בנוסף, דווח היום כי קאנטריווייד פייננשל (סימול CFC), חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, צופה פגיעה "חסרת תקדים" ברווחיה ב-2007 בשל התנאים הקשים השוררים בשוק המשכנתאות בעקבות המשבר בשוק הסאבפריים כך עולה ממסמך שהגישה החברה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).

בשוק הסולידי, עלה מחיר איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.1% אשר משקף להן שיעור תשואה לפדיון של 4.78%.

מניות הדלק זינקו

בין הישראליות, מניית ענקית האבטחה צ'ק פוינט שירדה ביומיים הקודמים בכ-8%, תיקנה בעלייה של 3.8% למחיר של 23.1 דולר.

שתי הנציגות הישראליות של מגזר הנפט דלק US ואלון USA זינקו ב-12.5% וב-6.5% בהתאמה.

מניית טבע עלתה ב-0.9% למחיר של 43.3 דולר בעקבות אישור שקיבלה מהרשויות בארה"ב לשיווק גרסה גנרית לזריקת ה-Ellence של פייזר, אשר משמשת כחלק מטיפול משלים לתופעה מוקדמת של סרטן השד. שיווק התרופה יחל מייד. מכירות התרופה במונחי מקור מוערכות ב-60 מיליון דולר.

מניית חברת צורן, המתמחה בפיתוח ושיווק שבבים למוצרי צריכה אלקטרוניים, זינקה ב-6.9% למחיר של 17.1 דולר בתגובה להעלאת המלצה מצד בנק ההשקעות JP מורגן מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר". אמש נסחרה המניה כבר מתחת ל-16 דולר ונגעה בשפל של חצי שנה.

סרגון איבדה 0.5% למחיר של 14.9 דולר לאחר שכבר נגעה לפני יומיים ברמה של 16 דולר.

מניית סנדיסק עלתה ב-1.1% למחיר של 57.1 דולר על רקע העלאת המלצה של האנליסט קרייג אליס מסיטי. אליס ציין כי מחיריהם של שבבי ה-NAND קפצו ב-20% ועל כן הוא מעלה את תחזית הרווח למניה לרבעון השלישי בסנט אחד ל-33 סנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully