וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי: בעקבות הוראת המפקח על הבנקים - הבנק יבצע ב-2001 הפרשה מיוחדת של 95 מ' ש'

אלי דניאל

12.9.2001 / 12:05

מחצית מסכום זה תיזקף לדו"ח רווח והפסד המאוחד של הרבעון השלישי; יחס הלימות ההון של הבנק צפוי לרדת בשל כך ב-0.25%; בנק טפחות יבצע הפרשה של 17 מ' ש'

בעקבות הוראת המפקח על הבנקים שפורסמה שלשום, לפיה על התאגידים הבנקאיים לבצע, לא יאוחר מיום 31 בדצמבר 2001, הפרשה מיוחדת לחובות מסופקים, מדווח הבוקר בנק מזרחי , הנמצא בשליטת קבוצת עופר-ורטהיים, כי ההפרשה המיוחדת שתיזקף לדו"ח הרווח וההפסד (המאוחד) בשנת 2001, צפויה להיות בסך של כ-95 מיליון שקל. בבנק מוסיפים כי לפחות מחצית מסכום זה תיזקף לדו"ח הרווח וההפסד של הרבעון השלישי.

עוד מציינים בבנק כי הירידה שתהיה ברווח הנקי (המאוחד) השנתי, בהיקף של כ-95 מיליון שקל, יש בה כדי להקטין את יחס הלימות ההון של הבנק (יחס ההון לרכיבי הסיכון) בכ-0.25%.

במקביל להודעת בנק מזרחי הודיע בנק טפחות , המוחזק ע"י מזרחי בשיעור של 85.9%, כי להערכתו ההפרשה המיוחדת שתיזקף לדו"ח הרווח והפסד השנתי תסתכם בכ-17 מיליון שקל, כאשר לפחות מחצית מסכום זה תירשם ברבעון השלישי.

האנליסט אלון גלזר, מבית ההשקעות אילנות בטוחה, אמר כי "ההפרשה שיבצע בנק מזרחי היא יותר נמוכה מההפרשה שהיתה צפויה קודם לכן, בעיקר בגלל שההפרשה בבנק טפחות היא נמוכה יותר".

עוד הוסיף גלזר כי "בהוראה של המפקח על הבנקים ישנו סעיף המתייחס לבנקים למשכנתאות וקובע כי ההפרשה המיוחדת לא תחול על הפרשות המחושבות לפי עומק הפיגור, המהוות חלק גדול מתיק האשראי של בנק טפחות. מסיבה זו ההפרשות בבנקים למשכנתאות יהיו נמוכות יותר מהצפוי. לפיכך, ניתן להניח כי בנק משכן , אשר העריך כי ההפרשה המיוחדת שיבצע תסתכם בכ-28 מיליון שקל, יבצע בפועל הפרשה נמוכה יותר".

בנק מזרחי סיים את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של 152 מיליון שקל, כ-16% פחות מהרווח הנקי בתקופה המקבילה. בששת החודשים הראשונים של השנה הפריש הבנק סך של 77 מיליון שקל לחובות מסופקים, כ-25% פחות מההפרשה שבוצעה במחצית הראשונה של שנת 2000. יחס הלימות ההון של הבנק ליום ה-30 ביוני 2001 עמד על שיעור של כ-9.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully