וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון יעקובס: "לאירוע הטרור בארה"ב השפעה קשה מאוד על האפשרות להפריט כעת את בזק"

ערן גבאי

12.9.2001 / 11:07

מנהל רשות החברות הממשלתיות אומר את הדברים לאחר שנועץ במריל לינץ'; אנליסטים: הממשלה לא תפרסם כעת את מודעת ההפרטה וסביר שנסיעת רה"מ לארה"ב תידחה

"לאירוע הטרור בארה"ב תרומה שלילית קשה מאוד על מימוש ההחלטה כעת להפריט את בזק", כך אומר ירון יעקובס, מנהל רשות החברות הממשלתיות.

לדבריו, "על סמך הערכות ראשוניות בהתייעצויות שלנו עם מריל לינץ' אנחנו מסכימים בינינו כי לאירועים האחרונים תרומה שלילית והם מחזקים את דעתנו על הקושי כרגע לצאת להפרטה".

אלה הדברים שעומד ירון יעקובס לומר בוועדת שרים להפרטה, שאמורה להתכנס ביום חמישי מחר.

אנליסטים בשוק מעריכים היום כי התקפת הטרור על ארה"ב מהווה קטליזטור לדחיית הליך ההפרטה של בזק.

בלון הניסוי שהופרח אתמול על ידי שר התקשורת, ראובן ריבלין, שאמר כי אינו רואה כל אסון, גם אם במקרה הגרוע ביותר, ייכשל מהלך ההפרטה הנוכחי של בזק , ישמש כעת, להערכת אנליסטים, כסולם עבור הממשלה לדחיית ההפרטה.

מכת הטרור שנפלה על ארה"ב והתנאים החלשים בלאו הכי בשוקי הטלקום בעולם, יוצרים, להערכת האנליסטים, מצב בו, "מי שבנה על השוק העולמי יצטרך לחכות".

כמו כן, ההערכות הן כי המממשלה לא תפרסם כעת את מודעת ההפרטה והנסיעה של ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר התקשורת, ראובן ריבלין, לארה"ב תידחה. כזכור, התכוונו ראש הממשלה, שר התקשורת ובכירים בבזק, בעצת שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר, להיפגש עם משקיעים אמריקאים פוטנציאלים בביקורו הקרוב של שרון בארה"ב.

גם הגיוס של פרטנר , בהיקף של 50-100 מיליון דולר, הופך כעת, לדעת אנליסטים, ללא רלוונטי.

גורמים בשוק מעריכים כי הזמן שיידרש, עד אשר תצא לפועל תגובה צבאית אמריקאית ועד אשר האזרח האמריקאי יתאושש מורלית מעוצמת מכת הטרור, הוא שיקבע את רמות השוק בטווח הבינוני.

כמו כן, האנליסטים מצפים כי הבנקים יבקשו כעת ביטחונות גבוהים יותר מחברות הטלקום בעולם לאור המינוף הרב שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully