וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן יעקב פישר: "האירועים לא ישפיעו בצורה דרמטית על הכלכלה, למרות שיש תופעות קצרות טווח כמו עלייה במחירי הנפט"

נתן ליפסון

12.9.2001 / 9:53

"אני צופה שלא תהיה נהירה לשוק מתוך ראייה שמדובר בהזדמנות. לנצל יום כזה כשאתה לא יודע מה יהיה מחר - אני לא חושב שזאת הזדמנות"; מעריך: "תשס"א תהיה כנראה הגרועה ביותר בתולדות המדינה"

"האירועים אתמול לא ישפיעו בצורה דרמטית על הכלכלה, למרות שיש תופעות קצרות טווח כמו עלייה במחירי הנפט" - כך אומר עתה הכלכלן יעקב פישר.

פישר אינו סבור כי הירידות במחירי המניות מהווים הזדמנות קנייה: "במקרים כאלה, הציבור הרחב שמתעניין בבורסה לא מנצל הזדמנות כזאת כדי להיכנס לבורסה. אני חושב שהמשקיעים יחכו לראות מה קורה. לא תהיה נהירה לשוק מתוך ראייה שמדובר בהזדמנות. לנצל יום כזה כשאתה לא יודע מה יהיה מחר - לא חושב שזאת הזדמנות".

בהתייחסו להחלטת הבורסה לקיים היום את המסחר כרגיל אמר פישר: "ההחלטה לפתוח את המסחר היתה בהחלט נכונה. כנראה שהם הגיעו למסקנה שאם האירופים והמזרח אסייתים פתחו את הבורסות שלהם, למה שאנחנו נסגור.

"אני מניח שיהיו ירידות חדות לפחות בהתחלה אבל אי אפשר לדעת מה יקרה אחר כך. בתל אביב היו בדרך כלל תגובות חריפות פחות מבחו"ל לאירועים חריגים.

"תשס"א תהיה כנראה הגרועה ביותר בתולדות המדינה. אני צופה שבניגוד לאופטימיות של האוצר, בשנה הבאה תהיה התאוששות מינימלית בלבד כי יש הרבה מאוד אי ודאות. האירוע של אתמול רק יוסיף לאי ודאות.

"התמונה שאני רואה היא לכן די ירודה - גם לגבי שנה קדימה. היצוא היה הסיפור של השנה שעברה וגם השנה וכנראה גם השנה הבאה. אני צופה שהמצב יירגע, אם כי אני לא יודע כמה זמן זה ייקח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully