וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התשואה הממוצעת השנתית בשוק המניות האמריקאי גבוהה יותר בעתות מלחמה"

ערן גבאי

12.9.2001 / 9:41

כך קובע מנהל ההשקעות הגלובליות בנשואה זנקס, על סמך מחקר שערך; שוק המניות האמריקאי רשם תשואה חיובית בממוצע שנתי של כ-15.13% בשנות מלחמה, לעומת תשואה ממוצעת של 9% בשנים שבין המלחמות

"שוק המניות האמריקאי לא סובל ממלחמות בתשואה הממוצעת השנתית", כך קובע ארז צדוק, מנהל ההשקעות הגלובליות בנשואה זנקס. ממחקר שערך צדוק, הסוקר את השפעת כל המלחמות בהן היתה מעורבת ארה"ב החל מהמאה ה-18 ועד סוף המאה ה-20, עולה כי בכל מלחמה, להוציא את מלחמת העולם הראשונה, רשמה הבורסה האמריקאית תשואות חיוביות.

שוק המניות האמריקאי רשם תשואה חיובית בממוצע שנתי של כ-15.13% בשנות מלחמה. באופן חריג, במלחמת העולם הראשונה נרשמה תשואה שלילית של 0.5%. לשם השוואה, התשואה הממוצעת של השוק האמריקאי בשנים שבין המלחמות הסתכמה בכ-9%.

לדברי צדוק, ברור שבימים הראשונים השוק סובל מזעזוע, אך זה, בראייה היסטורית, משתנה לאחר מכן. את הסיבות לשינוי ולכך שסיטואציה של מלחמה לא רק שאינה פוגעת בשוק, אלא אף מגדילה את התשואה השנתית הממוצעת בו, זוקף צדוק לעובדה שבעת מלחמה, המדיניות הפיסקלית רחבה יותר, נדרש שיפור רב של תשתיות (בנייה, מחשבים וטלפוניה), והדרישה לציוד צבאי נותנת אף היא את אותותיה.

עוד סבור צדוק כי הנזק לארה"ב כבר נעשה ולא סביר שהוא יגדל כעת. כמו כן, המצב הנפשי בארה"ב ירוד, אך הוא עתיד רק להשתפר כתוצאה מפעילות תגובה אמריקאית צפויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully