וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנקים איפשרו ליונה להבריח כסף מחפציבה"

שרון שפורר

12.8.2007 / 16:04

כך עולה מדו"ח בודק חיצוני. "ייתכן ש-70 מיליון שקל הועברו מחפציבה ג'רוזלם לשוק האפור ממרץ ועד אוגוסט"

דו"ח ראשוני של הבודק החיצוני, רואה החשבון יהודה ברלב, קובע כי "מקופת חפציבה ג'רוזלם הוצאו 70 מיליון שקל מאז סוף מארס לחברות פרטיות אחרות בקבוצה. לא מן הנמנע כי הסכומים שהוצאו הוברחו לחו"ל. בנוסף, אותרה פעילות משותפת של בועז יונה עם גורמים בשוק האפור".

בבדיקה שערך ברלב הוא מצא כי סכום של 70 מיליון שקל הוצא מקופתה של חפציבה ג'רוזלם מה-31 במרץ ועד אוגוסט לחברות פרטיות אחרות בקבוצת חפציבה - כשעיקר הסכומים נמשכו בחודשים אפריל-מאי. ברלב כותב בדו"ח כי לא מן הנמנע שחלק מהכספים שהועברו מהחברה הציבורית לחברות הפרטיות הוברחו בשלב מאוחר יותר לחו"ל וייתכן שהיה זה תחת מצג שווא של השקעות בפעילות בחו"ל. על פי החלטת הדירקטוריון, שבועז יונה עמד בראשו, היה לו אישור להעברת כספים בין חשבונות בנק שונים של חפציבה ג'רוזלם אבל לא היתה לו זכות להעביר כספים לחברות הפרטיות או לחשבונותיו.

ההוראה לביצוע העברת הכספים בוצעה בחתימתו של בועז יונה. על פי הדו"ח של ברלב, ייתכן כי יונה פעל בניגוד להחלטת הדירקטוריון והבנקים כיבדו את חתימתו למרות שהיא נוגדת את ההחלטה ואפשרו הברחת כספים. יחד עם זאת, מסייג ברלב כי ייתכן שקיימת החלטת דירקטוריון אחרת שלא אותרה על ידו.

בנוסף, אותרה במהלך החקירה הראשונית של המבקר פעילות משותפת של בועז יונה עם גורמים בשוק האפור ולפיכך הוא מסיק כי ייתכן שחלק מהכספים שנמשכו, העוברו אף הם לגורמים בשוק האפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully