וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: השינוי בהוראת המפקח טל מיטיב עם הבינלאומי

הארץ

12.9.2001 / 8:40

מאת עמית שרביט

השינוי בהוראת המפקח על הבנקים, יצחק טל, להפרשה מיוחדת לחובת מסופקים ביחס לטיוטה הראשונית מיטיב עם בנקים בעלי תיקי אשראי איכותיים - כך אמר אלון גלזר מהמחלקה הכלכלית באילנות בטוחה.

המפקח נותן בהחלטתו משקל למצבת החובות הבעייתיים הנוכחית של הבנקים ולא רק לנכסי הסיכון (מרבית תיק האשראי של הבנקים) - ההפרשה לא תתבצע אך ורק על פי אחוז מנכסי הסיכון אלא תשקלל גם את מצבת החובות הבעייתיים של הבנקים, ומכאן שבנקים שבהם מצבת החובות הבעייתיים נמוכה יחסית, ייפגעו פחות.

המפקח קבע כי הבנקים יבצעו הפרשה מיוחדת של 0.15% מיתרת נכסי הסיכון, נכון לסוף הרבעון השני של 2001. כמו כן מחויבים הבנקים לבצע הפרשה של 1% מיתרת החובות בהשגחה מיוחדת, והפרשה של 2.5% מיתרת החובות הבעייתיים בניכוי החובות בהשגחה מיוחדת.

בטיוטה הראשונית ששלח טל הוא ביקש לבצע הפרשות של 0.15% מנכסי הסיכון ברבעון השלישי והרביעי של 2001.

לדברי גלזר, ההחלטה הסופית של טל דומה לטיוטה המקורית. לדבריו, השינוי מיטיב בעיקר עם הבנק הבינלאומי, שבו מצבת החובות הבעייתיים נמוכה יחסית, ועם בנק לאומי והמזרחי, שההפרשות בהם יהיו נמוכות מההערכות. ההפרשות בפועלים ובדיסקונט יהיו דומות להערכות.

דיסקונט עשוי ליהנות מהטבות בהפרשות מאחר שביצע הפרשות בהיקף ניכר. בנוסף, בעיית הלימות ההון של דיסקונט עשוייה לסייע לבנק בבקשתו - המפקח לא ירצה להוריד את הבנק מתחת להלימות ההון המינימלי (%9).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully