וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון שנייה אחרי סלקום

ערן גבאי

12.8.2007 / 18:34

חברת הסלולר תציע אף היא תוכנית תעריפים בגבייה לפי שנייה ולא לפי 12 שניות. סלקום היתה הראשונה לעשות את המפנה

פלאפון מחקה את סלקום. יומיים לאחר שסלקום ביצעה מהפכה בשיטת התמחור בשוק הסלולר - כשהקדימה בשנה וחצי את הרפורמה לחיוב דמי שימוש בסלולר על פי שנייה, והחלה לספק חבילת תעריפים חדשה בתמחור על פי שנייה ולא על פי 12 שניות כפי שנהוג בענף - הוציאה גם פלאפון תוכנית דומה.

בפלאפון מעוניינים שהתוכנית החדשה תהיה עוד אחת מבין שלל תוכניות התעריפים הנמצאות על המדף, ולא מנסים לשדר מפנה של ממש בענף, כפי שסלקום מאמינה שעתיד לקרות.

בפלאפון התאימו את התוכנית שלהם לפרמטרים של סלקום, קרי ללא דמי מנוי קבועים וללא התחייבות. הגם שבפלאפון מתיימרים להציע תעריף זול יותר לדקת שיחה, בפועל אין לכך משמעות ושתי החברות יציעו מחיר של כאגורה לשנייה.

מהלך אמיץ

לזכותה של סלקום ייאמר כי היא מצליחה תוך זמן קצר לסחוף את ענף הסלולר להגדלת השקיפות והפשטות בחבילות התעריפים. הוויתור על תשלום קבוע עבור דמי מנוי ואי החיוב של מנויים שיבקשו לעבור לחבילת השירות החדשה בהתחייבות ל-18 או 36 חודשים, כפי שהרבו חברות הסלולר לדרוש ממנוייהן במהלך השנה האחרונה - הוא מהלך מבורך, שקשוב לביקורות הציבוריות שהופנו כלפי חברות הסלולר בשנה האחרונה.

סלקום, ובעקבותיה פלאפון, ביצעו מהלך אמיץ במעבר הראשוני שלהן לגבייה על פי שנייה בודדת, שכן כיום נהנות חברות הסלולר מתוספת הכנסה של כ-6% בממוצע מכך שהן ממשיכות לחייב את הלקוח על פי מקטעי זמן של 12 שניות. בשיטה זו מעגלות חברות הסלולר את השימוש של הצרכן ליחידות של 12 שניות, כך שאם דיבר לדוגמה 13 שניות הוא מחויב ב-24 שניות.

המהפכה של סלקום בשינוי תמחור דקת שיחה סלולרית לא מתרחשת בחלל ריק. חברות הסלולר ניצבות בפני ביקורת קבועה ובפני עינו הפקוחה היטב של הרגולטור. משרד התקשורת כבר יוזם כמה מהלכים חשובים לעידוד התחרות בשוק הסלולר ולהגברת השקיפות בו. בסלקום הבינו כנראה שלקראת תוכנית ניידות המספרים הקרובה, הם צריכים לעשות צעד נוסף לקראת הלקוח - והחליטו לעבור לחיוב על פי שנייה.

הוצאת תוכנית תעריפים ללא התחייבות בימים אלה, כשניידות המספרים כבר בפתח, היא מהלך חשוב; אולם העובדה שסלקום מחייבת כל מצטרף לתוכנית לרכוש מכשיר דור 3 בתשלום בעבור חבילת הגלישה ב-19 שקל בחודש, גם אם לא עשה בה שימוש, היא למעשה דרך עוקפת לגביית תשלום קבוע מבלי לומר זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully