וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של חפציבה נעצר

אתי אפללו

12.8.2007 / 20:27

מרדכי נתנאל הוא העצור השני בפרשה. מיוחסות לו עבירות אי דיווח לשם הטעיית משקיעים, מרמה והפרת אמונים, ורישום כוזב במסמכי תאגיד

מרדכי נתנאל, סמנכ"ל הכספים של חברת חפציבה ג'רוזלם, החברה הבת הציבורית של קבוצת חפציבה, נעצר היום לאחר שנחקר על ידי הרשות לניירות ערך. נתנאל הובא בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב, ישי קורן, ושוחרר למעצר בית לחמישה ימים. כמו כן, הוטלו עליו תנאים מגבילים. לנתנאל מיוחסות עברות של אי דיווח במטרה להטעות משקיעים, מרמה והפרת אמונים, ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

על פי החשד של חוקרי רשות ניירות ערך, נתנאל לא דיווח בדו"ח מיידי בדו"חות הכספיים ובדו"חות הדירקטוריון של חברת ג'רוזלם על משיכת כספים בגובה 70 מליון שקל על ידי המנכ"ל ובעל השליטה, בועז יונה, לטובתו ולטובת חברות פרטיות בבעלותו ברבעון הראשון וברבעון השני של שנת 2007.

נתנאל חשוד כי גרם בכך להכללת פרטים מטעים בדו"חות הכספיים ובדו"חות הדירקטוריון של החברה. זאת למרות שידע על הוצאת הכספים מהחברה על יונה. העונש הקבוע על העברות המיוחסות לנתנאל עומד על 5-3 שנות מאסר וקנס משמעותי.

ביום שישי האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של זאב טננבאום, מנהל הכספים בחברות השייכות לקבוצת חפציבה. טננבאום נחשד בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשר להונות, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק המכר, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי חוק ניירות ערך.

בבקשת המעצר, ציינה המשטרה כי על פי החשד, טננבאום ביצע בעצמו ועם אחרים מעשי מרמה והונאה כלפי לקוחות, מוסדות בנקאיים וגורמים נוספים. במהלך הדיון, ציין נציג המשטרה, סגן ניצב דוד אוסמו, כי מהודעות שנגבו מטננבאום עולה שמדובר בשיטת פעולה ברורה וכן כי מעשיו בוצעו בהיקפים כספיים גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully