וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי ההון בניו יורק לא יפעלו היום: לא יתקיים מסחר בבורסות ניו יורק והנאסד"ק

יהודה שויצר

12.9.2001 / 7:30

לא יתקיים מסחר גם בבורסת הסחורות; הערכות כי המסחר לא יחודש עד יום שני; המתקפה הקשה על מרכז ניו יורק עצרה לחלוטין את לב ליבה של הכלכלה העולמית

הבורסות הגדולות בארה"ב יישארו סגורות גם מחר על רקע ההרס הרב והקטסטרופה השוררת בניו יורק בפרט ובארה"ב בכלל. הנהלות בורסת ניו יורק (NYSE), בורסת הסחורות ובורסת הנאסד"ק הודיעו כי לאחר התייעצות עם רשות ניירות ערך הן הגיעו להחלטה שלא לפתוח את המסחר מחר. המתקפה הקשה על מרכז ניו יורק ומוסדות הממשל האמריקאי בוואשינגטון עצרה לחלוטין את לב ליבה של הכלכלה העולמית. ניו יורק משמשת כבר שנים רבות כמרכז העצבים של הכלכלה העולמית.

יו"ר רשות ניירות ערך בארה"ב, הארווי פיט, ניסה להרגיע במעט עם מסירת ההודעה על הפסקת המסחר. "ההפרעה למסחר התקין היא תופעה זמנית בלבד", הדגיש.

למרות נסיונות ההרגעה של יו"ר רשות ניירות ערך, רבים מעריכים כי המסחר בניו יורק לא יחודש עד לתחילת השבוע הבא.

בתל אביב הרגישו את הדי ההתקפה

גם בתל אביב מורגשת הפאניקה. הידיעות הראשונות על הנעשה בארה"ב היכו במשקיעים כמעט שעה לפני נעילת המסחר בבורסה. עקב כך עברו המניות לירידות חדות במיוחד, עד שמדד תל אביב 100 ננעל בירידה של 2.0% ומדד תל אביב 25 ננעל בירידה של 2.3%.

הנזקים בשוק המט"ח היו גדולים עוד יותר: לקראת השעה 17:00 שעון ישראל זינק הדולר לרמה של כ-4.4 שקלים לדולר - הרמה הגבוהה ביותר בה שהה אי פעם. יותר מאוחר התחזק השקל מעט, ואולם אחרי השעה 18:00 הוא נחלש שוב לכ-4.4 שקלים לדולר.

בשוקי חו"ל זינק מחירה של חבית נפט ברנט בכ-13% לכ-31.1 דולר לחבית. מחירה של אונקיית זהב עלה ב-7% לרמה של 290 דולר.

הפיגועים אירעו כמה שעות לפני תום המסחר בבורסות אירופה, שהגיבו בירידות חדות במיוחד: מדד הדקס של פרנקפורט צנח ב-8.5%, מדד הפוטסי של לונדון ירד ב-5.7% ומדד CAC 40 של פאריס צלל בכ-7.2%. ירידות חדות במיוחד נרשמו במניות חברות הביטוח האירופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully