וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות מקומיות וזרות מתעניינות בקניית מניות אי.סי.איי באי.סי.טל

הארץ

12.9.2001 / 7:17

מקורבים למגעים טוענים כי נציגי הקרנות פנו בשבועות האחרונים לבכירים בחברות וכן לראשי כור, וכי אי.סי.איי מעכבת את המכירה מסיבות טכניות

מאת אורה קורן

קרנות ישראליות וזרות הביעו עניין ברכישת המניות שחברת אי.סי.איי מתכננת למכור בחברה הבת אי.סי.טל . לדברי מקורבים למגעים, נציגי הקרנות פנו בשבועות האחרונים לבכירים בחברות אי.סי.איי ואי.סי.טל, וכן לראשי קונצרן כור המחזיק בהן.

המקורבים אמרו כי אי.סי.איי מעכבת את המכירה מסיבות טכניות, כי עליה לבצע הליך מקדים של רישום אחזקותיה באי.סי.טל בבורסה האמריקאית. האחזקות אינן רשומות באופן רשמי, אף שאי.סי.איי היא בעלת השליטה בחברה (%75). בשלב זה מכינה אי.סי.איי את התשקיף שיוגש לרשויות האמריקאיות, ולפי ההערכות תאלץ להמתין כחודשיים לפחות ממועד ההגשה ועד לקבלת האישור.

לפי ההערכות, השאלה אם אי.סי.איי תהיה מוכנה להוריד את שיעור אחזקותיה אל מתחת ל-50% תלויה בשווי אי.סי.טל במועד ביצוע העסקה. ההתקשרות בין אי.סי.איי לבנקים מסוף 2000, מגבילה את חופש הפעולה של החברה; במסגרת ההתקשרות, שימשו אחזקותיה של אי.סי.איי בחברה הבת בטוחות לאשראי שקיבלה, בסך 500 מיליון דולר.

אי.סי.טל נחשבת למקור הנזיל והרווחי היחיד של אי.סי.איי, הנמצאת בשפל העמוק בתולדותיה. אי.סי.איי סיימה את המחצית הראשונה של 2001 בהפסד מצטבר של 300 מיליון דולר, המתווסף להפסד בסך 112 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2000. בחברה צופים הפסד גם ברבעון השלישי של 2001, ומעבר לאיזון ברבעון האחרון של 2001. אי.סי.טל עוסקת בהגנת רשתות תקשורת מפני הונאות. החברה צופה מכירות בסך 80 מיליון דולר ב-2001, לעומת 60 מיליון דולר ב-2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully