וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של מדיה מוסט אישרו את פירוק החברה; ייתכן שגזפרום תמכור את NTV

דפנה מאור

12.9.2001 / 0:03

מדיה מוסט, שהוקמה על ידי איש העסקים ולדימיר גוסינסקי, הצטוותה במאי לכנס נכסים לפי בקשת שלטונות המס הרוסיים, שהאשימו אותה בהפרת החוק

בעלי המניות של חברת המדיה הרוסית מדיה מוסט אישרו אתמול בהצבעה את פירוקה של החברה. הפירוק נעשה בהתאם להחלטת בית המשפט שהתקבלה במאי. בהודעה נפרדת אמר מונופול הגז הרוסי גזפרום כי בכוונתו למכור נכסים שאינם קשורים לעסקיו הראשיים - הפקת גז טבעי. גזפרום השתלטה בשנה שעברה על תחנת הטלוויזיה NTV, שבבעלות מדיה מוסט.

מדיה מוסט, חברת המדיה שהוקמה על ידי איש העסקים הרוסי-יהודי, ולדימיר גוסינסקי, הצטוותה במאי לכנס נכסים לפי בקשת שלטונות המס הרוסיים, שהאשימו אותה בהפרת החוק. גוסינסקי מחזיק ברבע ממניות מעריב החזקות , הנסחרות בבורסת תל אביב.

הצו לפירוק מדיה מוסט ניתן לאחר שבאפריל דחה בית דין לבוררות רוסי את תביעת שלטונות המס הרוסיים לפרק את מדיה מוסט. התביעה הוגשה לראשונה בדצמבר. "ההחלטה של בית המשפט, המורה לבעלי המניות של החברה לפרק אותה, היא מוזרה", אמר בתגובה נציגו של גוסינסקי בישראל, עו"ד צבי חפץ, בחודש מאי. "שלטונות המס הרוסיים נתלו באיזה סעיף טכני, הקובע כי הון המניות של החברה אינו מספיק כביכול כדי להמשיך לקיימה. הם אפילו לא טענו שהבקשה לפירוק נובעת מחובות של החברה", אמר חפץ.

מדיה מוסט איבדה את שליטתה בתחנת הטלוויזיה NTV לאחר השתלטותו של מונופול הגז הטבעי הרוסי גזפרום עליה. לפי טענות אנשי מדיה מוסט, גזפרום פעלה בהוראת ממשלת רוסיה, שניסתה להשתיק את הביקורת שהושמעה כנגדה בשידורי התחנה.

עתה אומרת גזפרום כי בכוונתה למכור החזקות שאינן קשורות לעסקי הגז שלה. ייתכן שהיא תמכור את החזקותיה ב-NTV, שמדיה מוסט עדיין מחזיקה ב-30% ממניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully