וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמות ראשונים של קורבנות התקפת הטרור: הישראלי דניאל לוין, ממייסדי חברת אקמאי ואדמונד גלזר, סמנכ"ל הכספים של MRV

יהודה שויצר

11.9.2001 / 21:36

לוין וגלזר היו שניהם על טיסה 11 של אמריקן איירליינס בדרכה מבוסטון ללוס אנג'לס, שהתרסקה לתוך מרכז הסחר העולמי בניו יורק

הישראלי דניאל לוין הוא אחד מהרוגי מתקפת הטרור בארה"ב. לוין, ממייסדי חברת אקמאי, היה באחד המטוסים שהתרסקו לתוך מרכז הסחר העולמי בניו יורק. היתה זו טיסה מספר 11 של חברת אמריקן איירליינס בדרכה מבוסטון ללוס אנג'לס. דניאל לוין בן ה-31 השאיר אחריו אישה ושני ילדים.

הסטארט אפ אקמאי (Akamai), הוקם בספטמבר 1998 על ידי צוות מדענים, שעליו נמנה גם הישראלי דניאל לוין. אקמאי עוסקת בפיתוח תוכנה הנקראת FreeFlow להאצת העברת תכנים באינטרנט. החברה פרשה ברחבי האינטרנט רשת של יותר מ-11 אלף שרתים שנועדה לקרב אל הגולשים תכנים מאתרי לקוחותיה ובכך לזרז את זמן הגלישה ברשת.

אקמאי הוקמה על ידי קבוצת מדענים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בראשותו של טום לייטון. דניאל לוין החזיק כ-15% ממניותיה ושימש כמנהל הפיתוח הראשי. הוא למד לתואר ראשון בהנדסת מחשבים בטכניון בחיפה ולאחר מכן השלים את לימודיו לתואר שני ב-MIT בארה"ב. לוין עבד בעבר במעבדת המחקר של חברת IBM בחיפה.

חברת MRV (אמ.אר.וי) הודיעה כי סמנכ"ל הכספים של החברה, אדמונד גלזר, נספה בהתרסקות אחד המטוסים בהתקפת הטרור על מרכז הסחר העולמי. המדובר באותה טיסה של אמריקן איירליינס בה נספה דניאל לוין מאקמאי. גלזר כיהן בתפקיד סמנכ"ל הכספים מאז 1995, ואל החברה הצטרף בשנת 1994. גלזר, יהודי אמריקאי, היה בן 41 במותו, והותיר אחריו אישה ושני ילדים.

"זהו יום עצוב מאוד ל-MRV ולכל מי שהכיר את אדמונד. תפילותינו עם משפחתו, חבריו, ושותפיו לעבודה, ועם כל המשפחות שספגו אבידות אישיות בטרגדיה זו", ספד לו נועם לוטן, מנכ"ל ונשיא MRV.

MRV היא חברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק. החברה עוסקת בייצור רכיבים אופטיים ותשתיות רשת, ומחזיקה במספר חברות בנות, בהן שרלוט'ס ווב ו-לומיננט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully