וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק נסגר בעלייה לאחר שבוע של ירידות; קווסט עלתה ב-9.5% לאחר הודעת פיטורי 4,000 עובדים

רונן סרברניק

10.9.2001 / 23:48

מניית יאהו נסגרה בעלייה של כ-10% בעקבות שתי המלצות מצד בנקי ההשקעות גולדמן סאקס וג'פרי פייפר

המסחר בנאסד"ק נסגר בעלייה קלה של 0.5%, לאחר שנפתח במגמה שלילית לנוכח המשך הנפילה ברווחי התאגידים, והיעדר סימנים להתאוששות כלכלית. בית ההשקעות ג'יי.פי מורגן צ'ייס (סימול JPM) צופה כי עד סוף השנה, הבנק הפדרלי יקצץ את הריבית בארה"ב בשיעור נוסף. להערכת כלכלני הבנק, הריבית בארה"ב תקוצץ ב-0.75% נוספים עד סוף השנה. התחזית איננה מעודדת את השוק, ומניות סיסקו ירדה ב-0.1%, נורטל איבדה 3.4% ולוסנט ירדה ב2.1%.

היום שבר הנאסד"ק רצף ירידות של יותר מ-200 נקודות אשר נמשך 5 ימים, את העלייה תחזיות מקרו כלכליות לפיהן כלכלת ארה"ב צפויה להימנע ממיתון. כך עולה מדבריו של נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, ומתחזיות של האיגוד הלאומי לכלכלה עסקית. למרות הנתונים הכלכליים הנוכחיים, שהובילו את האיגוד להוריד את תחזיות הצמיחה ליתרת 2001 ול-2002, צופים גופים אלה כי ניתן להימנע מירידה בתמ"ג.

ויליאם פול, נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, אמר כי לכלכלה סיכויים מצויינים להימנע מירידה בתמ"ג. "אף אחד לא יודע בוודאות אם הכלכלה תוכל לחמוק מירידה של ממש בתמ"ג, אולם העובדה שהצלחנו לעשות כן עד כה, וכי תיקונים רבים מתקדמים יפה, רומזת כי יש לנו סיכוי מצוין לכך", אמר פול לכלכלנים בכנס האיגוד הלאומי לכלכלה עסקית בניו יורק.

מניית AT&T (סימול T) נסגרה בירידה של 1.3, לאחר שגורמים המקורבים ל-AT&T דיווחו היום כי קיבלה הצעת רכש לחטיבת הכבלים שלה מידי AOL-טיים וורנר ושתי חברות נוספות. AOL יורדת ב-2.1%

חברת הטלפוניה קווסט (סימול Q), אשר נסגרה בעלייה של 9.5% הזהירה היום כי לא תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי, ואמרה כי תפטר כ-4,000 עובדים בניסיון להילחם בהאטה הכלכלית. קווסט, ספקית תקשורת רחבת פס, אמרה כי ההכנסות שלה השנה צפויות להיות 20.5 מיליארד דולר, לעומת תחזיות של 21.4 מיליארד דולר שצופים האנליסטים. עבור שנת 2002 צופה החברה צמיחה של פחות מ-10%, לעומת תחזיות קודמות של 14%.

קואלקום עלתה ב-3.4%, לאחר שזכתה להעלאת המלצה מ"החזק" ל"קנייה" מידי CSFB. בנק ההשקעות אמר כי הטכנולוגיה החדשה של קואלקום תשמש בדור הבא של טלפונים סלולריים, וכי מבנה הרווחים של קואלקום הופך אותה להשקעה כדאית בסביבה עסקית מידרדרת.

מיקרוסופט עלתה ב-4.1% לאחר שנודע כי החברה מנסחת הצעת פשרה שתוגש לתביעה במשפט ההגבלים העסקיים המתנהל נגדה. בשבוע שעבר הכריזה ממשלת ארה"ב כי בכוונתה לבטל את הבקשה לפרק את החברה לשתיים.

מניית יאהו (סימול YHOO) נסגרה בעלייה של כ-10% בעקבות שתי המלצות לרכישת המניה. אנליסט ג'פרי פייפר, סאטה ראצ'טי, אמר כי החברה, "תעמוד בתחזיות הרווח לרבעון השלישי", ובנוסף, אנליסטית גולדמן סאקס, הולי בקר, אמרה בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי המניה היא, "הזדמנות רכישה אטרקטיווית".

RF Micro Devices (סימול RFMD) עלתה ב-1.8%, לאחר שהעלתה את תחזיות הרווח שלה לרבעון הנוכחי. יצרנית הרכיבים לתקשורת אלחוטית אמרה כי היא צופה להגיע לאיזון ברבעון השלישי של השנה, ולרשום הכנסות של 91 מיליון דולר. תחזיות קודמות של החברה צפו הפסד של 3 סנט למניה. ברבעון השני היו לחברה הכנסות של 70.1 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully