וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד להגבלים עסקיים האריך בחודש וחצי הפטור לחברות הוויזה

הארץ

10.9.2001 / 10:20

בתום התקופה יתקיים דיון נוסף בבית הדין. בחודש הקרוב ייקבע מבנה וגובה העמלות הצולבות בשוק - כך עולה מהדיונים שהתקיימו היום בבית הדין

מאת עמית שרביט

בית הדין להגבלים עסקיים האריך בחודש וחצי את הפטור מהסדר כובל בעניין העמלות הצולבות בשוק הוויזה, לחברות לאומי קארד וכ.א.ל; בתום התקופה יתקיים דיון נוסף בבית הדין. בחודש הקרוב ייקבע מבנה וגובה העמלות הצולבות בשוק - כך עולה מהדיונים שהתקיימו היום בבית הדין.

עמלות צולבות הן החלק שחברות הוויזה גובות מבתי העסק ומשולמות לגוף שהנפיק את הכרטיס.

העמלות הצולבות מחולקות לארבע קטגוריות; הגבוהה מביניהן הופחתה בתחילת החודש מ-2% ל-1.86% והיא מיועדת לבתי עסק קטנים. הקטגוריה הרביעית, שבה העמלות הנמוכות בשוק, מיועדת לרשתות השיווק הגדולות, חברות הדלק ועוד. העמלה הצולבת היא בשיעור של 0.55%. הממוצע המשוקלל ירד מרמה של 1.32% ל-1.25%. לעת עתה, העמלות הצולבות לא יקטנו מעבר לממוצע זה. כמו כן, לא יחול שינוי במבנה העמלות, מספר הקטגוריות, והפער בין העסקים הקטנים לרשתות הגדולות יישאר בעינו. הכוונה היא להוריד את ממוצע העמלות בתוך שנה וחצי לרמה של 1%-1.1%.

מקורב לדיונים מסר כי בנוסף לשוני במבנה העמלות, הממונה על ההגבלים, דרור שטרום, וחברות הוויזה יבקשו לשנות גם את הסיווג של עסקים שונים. בין השאר המליץ שטרום על שינוי סיווגים בענף המזון; השינוי יתבצע באופן שבעוד חצי שנה יעלו את העמלה הצולבת לרשתות המזון הגדולות (מ-0.55% ל-1%) ובמקביל יורידו את העמלות לסופרמרקטים קטנים (מ-1.86% ל-1%).

בנוסף, יגיעו החברות להבנה לגבי האפשרות לרכוש מוצרי השקעה כגון תוכניות חיסכון ופקדונות באמצעות כרטיסי אשראי; העמלה הצולבת שתשולם במקרה כזה מוערכת ב-0.55%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully