וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לגורל שלושה ישראלים בפיגועים בניו יורק; הוחזרו משפחות הדיפלומטים מקהיר

עתי"ם

12.9.2001 / 14:46

יונייטד איירליינס הודיעה על ישראלית שהיתה ברשימת הנוסעים במטוס שהתרסק על הפנטגון; שני ישראלים עבדו בחברות שבמגדלים

בחדר המצב של משרד החוץ בירושלים ידוע עד כה על שלושה נעדרים ישראלים באזור מגדלי התאומים בניו יורק, שיש חשש לחייהם.

חברת התעופה יונייטד איירליינס הודיעה תחילה למשפחה של תושבת ישראל, כי היתה ברשימת הנוסעים במטוס שהמריא מבוסטון ללוס אנג'לס והתרסק על הפנטגון. ידוע על שני ישראלים שעבדו בחברות זרות שבמגדלים. היה חשש לחיי ישראלי תושב ניו יורק, המתגורר סמוך למגדלים, ובתו שבאה לבקרו מישראל, שיצאו מהבית, כנראה לאחר התרסקות המטוס הראשון, ולא נוצר עמם קשר, אולם היום בצהריים נמסר לחדר המצב במשרד החוץ כי נוצר עמם קשר.

כן ידוע על ישראלי פצוע הלכוד בהריסות. על פי דיווח שהתקבל בירושלים, יצר קשר באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו עם משפחתו בניו יורק.

על פי הערכות, חיים בניו יורק כ-250 אלף ישראלים. מאז נודע האסון, פועל חדר מצב של משרד החוץ במתכונת חירום והתקבלו כ-5,000 פניות של אזרחים מישראל, המבקשים סיוע ביצירת קשר עם קרוביהם בניו יורק.

אנשי חדר המצב לוקחים פרטים אודות כל נעדר ומעבירים אותם לחדר המצב של הקונסוליה הישראלית בניו יורק. אנשי משרד החוץ מבקשים מהמתקשרים לעדכן אותם, באם קרובי משפחתם יצרו איתם קשר. עד כה התקבלו כ-200 פניות כאלה. ההערכה היא כי חדר המצב יצטרך לעבוד במתכונת חירום עוד ימים רבים.

בני משפחות הדיפלומטים הישראלים ועובדים בשגרירויות בקהיר ובירדן, הוחזרו במהלך הלילה לישראל. מנכ"ל משרד החוץ, אבי גיל, מסר לעתי"ם כי בכל נציגויות ישראל בעולם צומצמה הנוכחות אך הן לא נסגרו ופועלות על פי שיקול דעתו של ראש הנציגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully