וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון המסחרי באוגוסט הסתכם ב-805 מיליון דולר

ליאור כגן

12.9.2001 / 14:25

הגירעון מתחילת השנה עומד על 5.4 מיליארד דולר לעומת 5 מיליארד בתקופה המקבילה; יציבות בצריכה הפרטית בחודשים האחרונים

יבוא הסחורות בחודש אוגוסט הסתכם ב-2.69 מיליארד דולר, לעומת יצוא של 1.88 מיליארד דולר. לפיכך, הגירעון המסחרי הסתכם ב-805 מיליון דולר באוגוסט. מתחילת השנה עומד הגירעון המסחרי על 5.4 מיליארד דולר, לעומת כ-5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, על כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על סמך נתונים ארעיים שאינם כוללים את הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית.

יבוא הסחורות

41% מהיבוא היה יבוא חומרי גלם (למעט יהלומים ודלק), 20% יבוא מכונות, ציוד וכלי תחבורה יבשתיים להשקעות, 16% יבוא מוצרים לצריכה ו-23% יבוא יהלומים, דלק, אוניות ומטוסים.

נתוני המגמה מצביעים על האטה בקצב הירידה של יבוא הסחורות: בחודשים יולי ואוגוסט השנה ירד היבוא ב-7% בשיעור שנתי, לעומת ירידה של 14% ממארס עד יוני.

עוד נמסר, כי יבוא מכונות וציוד (70% מכל יבוא מוצרי השקעה) עלה בארבעת החודשים האחרונים ב-5% בשיעור שנתי, לאחר יציבות בארבעת החודשים הראשונים של השנה. לעומת זאת, ירד יבוא כלי תחבורה (מכוניות נוסעים לצורכי עסק, משאיות ואוטובוסים) ב-25% בשיעור שנתי.

מסיכומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתברר עוד, כי יבוא מוצרים לצריכה היה בחודשיים האחרונים יציב, לאחר ירידה של 13% בשיעור שנתי ממארס עד יוני.

יצוא הסחורות

80% מיצוא הסחורות היה יצוא תעשייתי, 19% יצוא יהלומים ו-1% יצוא חקלאי. נתוני המגמה של היצוא התעשייתי (למעט יהלומים), מצביעים על האטה בקצב הירידה שנרשמה החל בחודש דצמבר אשתקד: בחודשים יולי ואוגוסט השנה ירד היצוא התעשייתי ב-10% בשיעור שנתי, לעומת ירידה של 20% בשיעור שנתי במחצית הראשונה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully