וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות לרוכשי הדירות בישראל

אבי בר-אלי

13.8.2007 / 16:12

מס המכירה בוטל ומס הרכישה צומצם - מדרגת הפטור ממס לרכישת דירה עלתה ל-850 אלף שקל. תחולת ההקלות מה-1 באוגוסט

בשורות לענף נדל"ן בישראל: מס המכירה בעסקות המקרקעין בוטל, ומס הרכישה צומצם. ההקלות יחולו על עסקות שנחתמו החל מה-1 באוגוסט.

כפי שפורסם לפני כשלושה חודשים ב-TheMarker, רשות המסים החליטה להמליץ על ביטולו המוחלט של מס מכירה בעסקות מקרקעין, ועל הפחתת מס הרכישה באמצעות הגדלת מדרגת הפטור לדירת מגורים יחידה.

ברשות החלו בבחינת ההשלכות הכלכליות של השינויים מתוך כוונה להכלילם כבר בחוק ההסדרים הקרוב. ואמנם בחוק התקציב שאושר אמש בממשלה נכלל ביטול מס המכירה, ומדרגת הפטור ממס לרכישת דירה יחידה, הועלתה ל-850 מיליון שקל, כאשר מדרגת המס השנייה (3.5%) תחול על עסקות שבין 850 אלף שקל ל-1.3 מיליון שקל; ומדרגת המס השלישית (5%) רק על רכישת דירות מעל 1.3 מיליון שקל.

מרווחים את המדרגות

מס המכירה (אשר בא תחת מס הרכוש ההיסטורי), מוטל על מכירת נכסי מקרקעין (למעט דירת מגורים) בשיעור של 2.5% משווי הנכס הנמכר. המס נתגלה במשך השנים כלא אפקטיבי, וכוחו פחת בהדרגה. במסגרת תיקון 50 לחוק מיסוי מקרקעין (2001) נקבע כי מס המכירה יחול רק על נכסים אשר נרכשו לפני נובמבר 2001 וכי אף יוכר כהוצאה למס שבח.

עם זאת, המס לא בוטל, אף שהניב למדינה הכנסות נמוכות יחסית (150-200 מיליון שקל לשנה), ולמרות שהיה כרוך בעיוות אפשרי, משום שהוטל גם על מי שמכר נכס בהפסד. ברשות המסים קיוו כי ביטולו יביא לעידוד העסקות בנדל"ן ולהפחתת חסם המס במכירת נכסים היסטוריים.

לעומת זאת, הכנסות המדינה מגביית מס הרכישה מוערכות ב-2 מיליארד שקל לשנה. כיום, מוטל מס זה בשיעור של 5% על קרקעות או נכסים מניבים, ובאופן מדורג על דירות מגורים: רכישת דירת מגורים יחידה בשווי של עד 600 אלף שקל פטורה ממס; על רכישת דירה יחידה בשווי של 600-744.5 אלף שקל (או על רכישת דירה שנייה עד סכומים אלה) מוטל מס בשיעור 3.5%; ועל דירות בשווי גבוה יותר - מס בשיעור של 5%. מדרגות המס מתעדכנות אחת לשלושה חודשים ובוחנים את האפשרות לצמצם את נטל המס באמצעות הגדלת מדרגת הפטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully