וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבסוטים מיאהו

סוכנויות הידיעות

14.8.2007 / 10:14

לראשונה יאהו עלתה על גוגל במדד שביעות רצון הצרכנים בארה"ב. המדד עצמו עלה ב-0.1% בלבד ל-75.3 נקודות ברבעון השני

שביעות רצונם של הצרכנים משירותיה של ענקית החיפוש יאהו עלתה בשנה האחרונה על שביעות רצונם משירותיה של גוגל. מדובר בפעם הראשונה בה עקפה יאהו את גוגל וזכתה במקום הראשון בקרב מנועי החיפוש במדד שביעות הרצון של אוניברסיטת מישיגן (ACSI) מאז נוספה גוגל למדד ב-2002.

המדד עצמו עלה ב-0.1% בלבד ל-75.3 נקודות ברבעון השני לעומת הרבעון הקודם וב-1% לעומת הרבעון המקביל ב-2006, על רקע ההאטה בצריכה האמריקאית.

המדד מתבסס על סולם בן 100 נקודות בסקר שנערך בקרב 70 אלף צרכנים מרחבי ארה"ב. לפי המדד הנוכחי, זינקה שביעות הרצון מיאהו ב-3.9% לעומת השנה הקודמת ועלתה ל-79 נקודות, לעומת נפילה של 3.7% בשביעות רצונם של הצרכנים מגוגל, שירדה ל-78 נקודות. עוד בקרב מנועי החיפוש, Ask.com רושם עלייה חדה של 5.6% ל-75 נקודות.

למרות שגוגל נותר מנוע החיפוש הדומיננטי, הצרכנים הביעו בשנה האחרונה שביעות רצון גוברת משירותי המייל, הרשתות החברתיות ואתרים אחרים שמפעילה יאהו. דווקא השיפורים שהכניסה גוגל במוצריה, קובע הדו"ח, בהם שדרוג של שירותי המפות, לוחות השנה והחדשות, זכו בהתעלמות גורפת מצד רוב הצרכנים, שלא הבחינו או הגיבו באדישות לשינויים.

מהסקר עולה כי יאהו שולטת ב-36% מנתח השוק של שירותי דואר אלקטרוני מבוסס רשת, לעומת גוגל, ששירות הדואר שלה, ג'ימייל, שולט ב-3% בלבד.

מרוצים מאפל, אבל פחות

"הממשק של יאהו הפך לנוח עבור הצרכנים. יאהו ממשיכה להיות דומיננטית בתחום הקהילות והפורטלים, שהיו תמיד חוזקה העיקרי. עבור הצרכן הממוצע, מה שהוא רואה בגוגל הוא מה שהוא ראה לפני שלוש שנים. למרות שגוגל פיתחה בן היתר שירות דואר, שירות דסקטופ ופונקציות צ'אט, הן לא משכו מספיק תשומת לב בקרב גולשים מן השורה", אומר לארי פריד, מנכ"ל חברת המחקר ForeSee, שערכה עבור אוניברסיטת מישיגן את הסקר.

עוד עולה מהמדד כי בקרב מגזר יצרניות המחשבים, נפלה שביעות הרצון מדל, יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, ב-5% ל-74 נקודות, למרות מהלך בשווי 150 מיליון דולר בו פתחה החברה בניסיון לשפר את שירות הלקוחות ואיכות המוצרים שלה.

הנפילה בשביעות הרצון של הצרכנים, המביאה אותה כמעט לתחתית הרשימה, מהווה פגיעה נוספת במאמציה של דל ליטול מחדש את ההובלה בשוק המחשבים האישיים מהיולט פקארד, שעלתה ב-1% ל-76 נקודות.

שביעות הרצון מאפל, שהגיעה למקום הראשון במדד בקרב יצרניות המחשבים, רשמה גם היא נפילה של 4.8% ל-79 נקודות לעומת השנה שעברה, אז זכתה החברה ל-83 נקודות במדד שביעות הרצון של הצרכנים. תעשיית המחשבים ירדה במדד הנוכחי ב-2.6% ל-75 נקודות.

בקרב יצרניות הרכב, רושמת טויוטה נפילה של 4% ל-84 נקודות. מותג היוקרה של החברה, לקסוס, עלה לעומת זאת למקום הראשון בקרב החברות במגזר הרכב עם שיפור של 1% ל-87 נקודות. הונדה נפלה ב-2% ל-84 נקודות. ענקית הרכב האמריקאית פורד עלתה ב-4% ל-80 נקודות. שביעות הרצון מהמגזר עצמו עלתה ל-82 נקודות לעומת 81 בשנה שעברה.

ענקית האינטרנט AOL רשמה את הירידה החדה ביותר בשביעות הרצון של הצרכנים מבין כל החברות בכל המגזרים, עם ירידה של 10% ל-67 נקודות ברבעון השני של 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully