וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליין: בנק ישראל לא יתערב בשווקים

ליאור כגן

12.9.2001 / 12:20

הנגיד: ההשפעה על המסחר בדולר תהיה קצרת טווח

"לפיגוע בארה"ב יש מחיר אנושי כבד מאוד והשלכות צבאיות ומודיעיניות, אבל ההשלכות שלו על המשק האמריקאי הן לא השלכות מרחיקות לכת", כך אמר היום נגיד בנק ישראל, דוד קליין, בראיון לרדיו בשעות הבוקר.

"המיקום הפיסי של הבורסה האמריקאית הוא באזור שעכשיו עוסקים בו בפעולות הצלה ופינוי, אבל אני לא מעריך שלטווח הארוך יותר תהיה לכך השפעה כלכלית של ממש. העובדה שגופים עסקיים רבים ממוקמים באזור הפיגוע תשפיע גם היא רק בטווח הקצר, משום שלגופים העסקיים בארה"ב יש יכולת התאוששות מהירה יחסית", הוסיף קליין.

קליין אמר, כי התגובה בעולם של היחלשות הדולר היא הגיונית. אצלנו רגילים לראות בדולר מפלט, ולכן שערו עלה. אולם, גם זוהי תגובה שתשפיע בטווח הקצר בלבד. לדבריו, לא תהיה השפעה חדה על שערי המניות של החברות הישראליות בחו"ל, שכן הן כבר ירדו עם הירידות החדות בשנה האחרונה בנאסד"ק.

קליין אמר עוד, כי הבורסה בישראל משקפת את תמונת הבורסה בארה"ב, כך שצפויות להיות ירידות בטווח הקצר, אך ההשפעה לא תהיה יותר מכמה ימים. "אני חושב שהבורסה נהגה בתבונה כאשר החליטה לקיים את המסחר כרגיל, וכך גם הבנקים, שקיימו מסחר רגיל במטבע חוץ. אנחנו צריכים לנהל מדיניות כלכלית בצורה שגרתית, ככל האפשר", אמר קליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully