וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרק הזמני של טנדו מבקש לפנות למשרד עו"ד אמריקאי לשם תפיסת נכסי החברה האם בארה"ב

אמיר הלמר

12.9.2001 / 17:35

מבקש מביהמ"ש שיורה לנושי החברה להעביר לקופת הפירוק 40 אלף דולר לשם כך; טוען כי בראשית אפריל היו בחשבונות החברה האם כ-3 מיליון דולר

המפרק הזמני של חברת טנדו, עו"ד גיורא רובבנקו, ביקש היום מביהמ"ש המחוזי בתל אביב אישור לפנות למשרד עורכי דין בארה"ב לקבלת ייעוץ משפטי ולביצוע פעולות משפטיות על מנת לאתר ולתפוס את כל הנכסים, המסמכים והכסף המוחזק על ידי חברת האם בארה"ב.

עוד מבקש המפרק כי הנושים המובטחים של טנדו - בנק דיסקונט וחברת טנגון - יעבירו לשם מימון הפעולות סך של 40 אלף דולר.

המפרק מציין כי הוא פנה זה לא מכבר לכונס הנכסים עו"ד ארז אהרוני, שמונה מטעמם של הנושים המובטחים, והביע את עמדתו שיש לפעול במהירות לאיתור נכסי החברה האם בארה"ב, לרבות סכומי הכסף המופקדים בבנקים בארה"ב והמוערכים בכ-3-4 מיליון דולר.

לטענת המפרק, למרות הפניות סירב הכונס להעביר את הסכום הנדרש לביצוע הפעולות בארה"ב בטענה כי לנושים המובטחים אין עניין להשקיע סכומי כסף נוספים הואיל ואין כל ודאות שהניסיון לתפוס את הנכסים יעלה יפה.

המפרק מציין כי מבדיקה שערך רו"ח מטעמו עולה כי כששלושה חודשים לפני מינוי הכונס נותרו בארה"במ בחשבונות החברה האם כ-4 מיליון דולר. עוד מציין המפרק כי לדעתו, על פי העולה ממסמכים שבידיו, נוהלו חברת טנדו והחברה האם בארה"ב כחטיבה עסקית ופיננסית אחת שנוהלה ונשלטה על ידי מחלקת הכספים והחשבונאות בישראל.

המפרק טוען כי למרות מינויו שלו ושל כונס הנכסים נותרה החברה האם בארה"ב ללא פיקוח משפטי. לדבריו, נודע לו כי בכוונת צדדים נוספים לנקוט בימים אלה הליכי פירוק נגד החברה בארה"ב וקיים חשש כי ללא מעורבות פעילה של המפרק תעשינה פעולות בלתי הפיכות בנכסי החברה האם. (בש"א 18934/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully