וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהוי מחלות לב בתוך 90 שניות

גיא גרימלנד

14.8.2007 / 13:45

חברת סטארט אפ ישראלי פיתחה מכשיר המדייק ברמה של 80%. בדיקת א.ק.ג זמינה וזולה אך אמינותה באיתור מוקדם מוגבלת

פיתוח טכנולוגי של קרדיומטר, חברת סטארט אפ ישראלית, יאתר מחלות לב בתוך דקה וחצי בלבד. המכשיר שפיתחה מאפשר לבצע בבדיקה פשוטה במהלכה הנבדק נדרש להצמיד חיישן לאצבעו ולבצע שש נשימות בקצב מבוקר. בתוך 90 שניות מתקבלת תוצאה אם לאדם יש מחלת לב כלילית (בכלי הדם הלבביים) משמעותית. המכשיר מדייק ברמה של 80%.

במחקר שנערך על ידי ד"ר דוד ברוש, קרדיולוג-מצנתר בכיר במכון הצנתורים במערך הקרדיולוגי במרכז רפואי רבין, נבדקו 124 נבדקים שהופנו לצנתור. הללו נבדקו לפני ואחרי הצנתור. הבדיקה בוצעה באמצעות חיישן אופטי שהוצמד לאצבעו של הנבדק.

הנבדק הודרך לנשום בקצב איטי ומדויק של שש נשימות בדקה. מכשיר הבדיקה של קרדיומטר מדד את תגובת דופק הלב, קצבו ומדד המצביע על שינויים בתפוקת הלב. המידע עובד על ידי תוכנה שפותחה בחברה, שניתחה את הנתונים והפיקה תמונת מצב. נבדקו זרימת הדם בעורקים, גמישות העורקים, מערכת העצבים המפקחת על הלב ועוד.

במחקר הנוכחי נבדק מדד אחד מתוך השלושה: השתנות קצב זרימת הדם כתוצאה מהנשימה המאולצת. התוצאה הייתה שהמכשיר הצליח לאתר את הנבדקים הסובלים ממחלת לב כלילית משמעותית והזקוקים לצנתור טיפולי ברמת דיוק של 80%. כמו כן, אצל תשעה מהנבדקים אשר עברו התקף לב מספר ימים קודם לכן, נצפתה לכך עדות בבדיקה.

אמינות באיתור מוקדם

בבית החולים מציינים כי מחלה משמעותית של הלב ועורקיו היא גורם התמותה מספר אחת בעולם המערבי ובישראל. בישראל במשך שנה סובלים כעשרת אלפים איש מהתקפי לב ו-40 אלף עוברים צנתורים. איתור מוקדם של מחלת הלב עשוי למנוע זאת. אמנם בדיקת א.ק.ג. זמינה וזולה אך אמינותה באיתור מוקדם מוגבלת, ואף נדרשת גם בדיקה במאמץ.

פרופסור רן קורנובסקי, מנהל מכון צנתורי הלב וד"ר דוד ברוש, מציינים כי "לנוכח ממצאי המחקר אשר ערכנו ייתכן שהמכשיר של קרדיומטר יוכל לשמש כאמצעי יעיל לזיהוי ראשוני של חולים הנכנסים לקבוצות סיכון גבוהות, וכאמצעי לבדיקת רמת הסיכון בקרב חולים שעברו אירוע לבבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully