וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר הדיון בערעורים של שמעון שבס והמדינה בבית המשפט העליון

אמיר הלמר

12.9.2001 / 18:52

שבס מערער על הרשעתו בנוגע לגיבוש עסקות עם מדינה זרה תוך פגיעה ביחסי החוץ של ישראל; נגזרו עליו שנתיים מאסר

בבית המשפט העליון יתקיים מחר הדיון בערעורים שהוגשו בעניינו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, שמעון שבס, שהורשע אשתקד בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של ניסיון לקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים. שופט ביהמ"ש המחוזי לשעבר אדמונד לוי גזר על שבס עקב ההרשעה, שנתיים מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל.

שבס הורשע בשתי עבירות - האחת בניסיון לקבל שוחד והשנייה במרמה והפרת אמונים, בכך שדאג לקדם את האינטרסים הכלכליים שלו בגיבוש עסקות עם מדינה זרה. כמו כן זוכה מעבירה של מרמה והפרת אמונים שעניינה בקשריו של שבס עם האחים הקבלנים דורון וגיל שולדנפריי.

המדינה עירערה על הזיכוי בעניין האחים שולדנפריי בטענה כי בפעולותיו של שבס לקידום ענייני חברת הבנייה ליגד שבבעלות האחים שולדנפריי, כפי שהוכחו בבית המשפט המחוזי, צריך היה ביהמ"ש לקבוע כי התמלאו יסודות העבירה של מרמה והפרת אמונים ובכללם יסוד "סממן השחיתות" הנדרש להרשעה בעבירה זו.

לטענת הפרקליטות, טעה ביהמ"ש המחוזי בכך שלא ייחס משקל ראוי לניגוד העניינים בו פעל שבס לטובת חברת ליגד וקידום ענייניה, בתקופת היותו בתפקיד כה רגיש במשרד ראש הממשלה.

וכן בכך שבטרם היותו מנכ"ל משרד ראש הממשלה קיבל מהאחים שולדנפריי מאות אלפי שקלים, סכומים שיצרו אצל האחים שולדנפריי, לטענת הפרקליטות, ציפייה לתמורה, ואצל שבס, מחויבות.

עוד טוענת הפרקליטות כי ביהמ"ש המחוזי לא ייחס משקל הולם לעובדה שמעשיו של שבס לא היו בבחינת מעידה חד פעמית, אלא מסכת שיטתית של פעילות מתמשכת ומתוכננת היטב, כדי להשיג מטרה פסולה וקידום האינטרסים של חבריו.

שבס מצידו, באמצעות עו"ד דב וייסגלס, עירער על הרשעתו בנוגע לגיבוש עסקות עם מדינה זרה (ששמה אסור לפרסום), זאת תוך פגיעה ביחסי החוץ של ישראל והסתרת רווחיו הכספיים הצפויים.

כזכור, שבס הורשע בעקבות קשר עם חברו איש העסקים משה שטרן, בכך שדאג לקדם את האינטרסים הכלכליים של שטרן בגיבוש עסקות עם המדינה הזרה. שבס, נטען, ניסה לגרום לראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל, להזמין את נשיא המדינה הזרה לישראל וכך לקדם את ענייניו הפרטיים. שבס טוען בערעורו כי כל ההרשעה מתבססת על רישום במחברת שעליו כלל לא ידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully