וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש המפתח בחפציבה - אביו של בועז יונה"

נורית רוט

15.8.2007 / 7:20

נסים סגרון שותפו לשעבר של יונה: בועז הוא כלי שבאמצעותו מנהל אביו מרדכי את הקונצרן. מבקש לחייבו באופן אישי בחובות החברות

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה תביעה על ידי שותפו לשעבר של בועז יונה, נסים סגרון, נגד מרדכי וחפציבה יונה ונגד כמה חברות פרטיות בקבוצת חפציבה. בתביעה מתבקש בית המשפט להרים את המסך בין החברות לבין בעלי מניותיהן - בני הזוג יונה, ולחייבם באופן אישי בחובות החברות.

בתביעה טוען סגרון כי "עמוד השדרה" של קונצרן חפציבה הוא לא אחר מאשר מרדכי יונה. לטענתו, מרדכי יונה "נטל חלק פעיל ונתן גושפנקה לכל החלטה שקיבל בנו בועז", וכי "ניסיונו ליצור רושם של קשיש שהעביר את שרביט הפיקוד לבנו לפני זמן רב רחוק מאוד מהמציאות".

התביעה הוגשה על ידי סגרון ועל ידי חברת סטופי בבעלותו - חברה זרה המתמחה בהשקעות בנדל"ן - באמצעות עו"ד ג'ראר בנישו. התביעה ממשיכה תביעה קודמת שהוגשה לפני כשבועיים על ידם נגד בועז יונה.

לפי התביעה, ב-2005, בעקבות הצעת יונה לסגרון להיכנס כשותף בפרויקט "חופים" של חפציבה חופים, נחתם הסכם בין הצדדים - שבו סוכם כי מניותיה של חברת חופים יחולקו שווה בשווה בין חברת חפציבה דיור ואחזקות לבין החברה של סגרון. כן הוסכם כי ממועד חתימת ההסכם ועד לסוף 2009, לא יהיה רשאי אף אחד מהצדדים למכור את מניותיו לצד שלישי. ואולם, לפי הנטען, ביולי 2006 נודע לסגרון באופן מקרי כי חפציבה דיור ומרדכי ובועז יונה חתמו עם חברת אלקטרה על הסכם עקרונות בדבר יצירת שותפות אסטרטגית ביניהם.

דורשים הרמת מסך

בעקבות הפרת ההסכם, נטען, הסכימו הצדדים על ניתוק השותפות העסקית. בהסכם הפרידה סוכם כי סטופי תקבל 7 מיליון דולר שתורגמו לתשע דירות בפרויקטים של חפציבה, ועוד 5 מיליון דולר ב-29 המחאות דחויות.

לפי הנטען, עם הגיע מועד פירעונם של השיקים הדחויים שניתנו לסטופי, התברר כי השיקים חוזרים בזה אחר זה בשל הוראת ביטול שניתנה לגביהם - ככל הנראה על ידי מרדכי יונה. לפי התובעים, ברור כי ההמחאות שנחתמו היו של חפציבה בנייה פיתוח והשקעות, וכי הן הוצאו בידיעתו ובהסכמתו המלאה של מרדכי יונה.

לפיכך טוענים התובעים כי יש להרים את מסך ההתאגדות המפריד בין החברות לבין בעלי המניות מרדכי וחפציבה יונה. זאת, לאור העובדה שמרדכי ובועז יונה "התכוונו ביודעין לקפח את זכויותיהם של התובעים ולהתעשר על גבו (של סגרון, נ"ר), והכל שלא כדין ומתוך ניצול לרעה של עקרון האישיות המשפטית הנפרדת". לטענת התביעה, מרדכי יונה "פעל בחוסר תום לב ו/או במרמה, עת הוציא המחאות והתחייבויות מחברות שבבעלותו כשידע ו/או היה עליו לדעת כי אותן חברות לא תכבדנה את ההמחאות ואת ההתחייבויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully