וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאלינק לביהמ"ש: בעקבות האירועים בארה"ב יש להפסיק המסחר במניה בת"א עד לחידוש המסחר בנאסד"ק

אמיר הלמר

12.9.2001 / 19:41

מבקשת לבטל את העסקות שנעשו במניה היום; מחר יתקיים דיון דחוף בבקשתה בבית המשפט המחוזי; המניה ירדה היום בתל אביב ב-7.7%

חברת מטאלינק פנתה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בבקשה דחופה להפסיק לאלתר את המסחר בה בבורסה בתל אביב, ולהימנע מחידוש המסחר במניות עד אשר יחודש המסחר במניות מטאלינק בנאסד"ק.

בבקשה לצו מניעה זמני במעמד צד אחד, שהוגשה באמצעות עוה"ד ראובן רייף וחגית בלייברג, מציינת מטאלינק, המפתחת שבבים ל-DSL, כי בעקבות מתקפת הטרור שבוצעה אתמול בארה"ב, הורתה רשות ניירות ערך האמריקאית על אי פתיחת הבורסות הראשיות בארה"ב למסחר. בהמשך היום, הודיעה ה-SEC כי המסחר בבורסות הראשיות בארה"ב לא יחודש לפחות עד יום שני הבא.

למרות החלטה זו, טוענת מטאלינק כי הבורסה בתל אביב הודיעה שהמסחר במניות החברה לרבות המסחר במניותיהן של כל החברות ה"דואליות" יתקיים כסדרו. כידוע, מטאלינק היא חברה "דואלית" ומניותיה נסחרות במקביל בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב מאז דצמבר 2000.

בעקבות כך, פנתה מטאלינק הבוקר לבורסה בבקשה שלא לקיים מסחר במניותיה עד לחידוש המסחר בנאסד"ק, וזאת מהטעם שקיום המסחר בבורסה בתל אביב יהווה פגיעה במשקיעים האמריקאים. מטאלינק טוענת עוד כי פנייה דומה נעשתה ע"י חברות דואליות נוספות.

עוד מטאלינק טוענת כי החלק הארי של המסחר במניותיה מתקיים ארצות הברית, וכי החלטת הבורסה בתל אביב להמשיך ולקיים מסחר במניותיה, כמו גם בשאר המניות ה"דואליות", למרות שהבורסה העיקרית בה הן נסחרות היא סגורה, לוקה בחוסר סבירות קיצוני.

לטענת מטאלינק, לבורסה בתל אביב מוקנית הסמכות להפסיק זמנית את המסחר בנייר ערך במקרה בו "אירע אירוע מקרו כלכלי מהותי שיכול להשפיע על המסחר בקבוצה של ניירות ערך, בין שהונפקו על ידי הממשלה ובין שהונפקו על ידי מנפיקים אחרים".

כמו כן, טוענת מטאלינק כי מוקנית לבורסה בתל אביב הסמכות להפסיק זמנית את המסחר בנייר ערך של חברה מחו"ל, וזו בהתאם לבקשה החברה בשל כך שהיא פירסמה מידע מהותי המתיחס לניירות הערך שלה. מטאלינק טוענת כי האירועים בארצות הברית הם בגדר מידע מעין זה, הידוע כבר ברבים.

אין חולק, טוענת מטאלינק, כי קיום המסחר בבורסה בתל אביב בימים בהם לא מתקיים מסחר בנאסד"ק, עלולה לגרום פגיעה כלכלית ניכרת במשקיעיה האמריקאים של מטאלינק, וממילא, להשפיע, לאחר מכן, על תדמיתה של מטאלניק בעיני אותם משקיעים ועל מערכת היחסים בין מטאלינק לבין משקיעים אלה.

חשוב להדגיש, טוענת מטאלינק, כי לעומת הנזק החמור שייגרם למשקיעים האמריקאים וכפועל יוצא מכך גם למטאלינק עצמה, אם יימשך המסחר בה בבורסה בתל אביב, לא ייגרם כל נזק מאי-קיום המסחר במניותיה של מטאלינק בבורסה בתל אביב.

לאור זאת, כאמור, מבקשת מטאלינק להפסיק את המסחר במניותיה בבורסה בתל אביב, וכן לבטל את העסקות שבוצעו במניותיה היום ועד מועד קבלת הצו, ולקבוע את שער מניית מטאלינק היום כשער הסגירה שלה מיום 11 בספטמבר 2001. מניית מטאלינק, שהחלה את יום המסחר בתל אביב בשער של 2.35 שקלים, ירדה היום ב-7.7%.

בעקבות הבקשה זימן השופט יהודה זפט דיון דחוף בעניין למחר בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully