וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יום המסחר התנודתי הסתיים בעליות; מניות הטלקום וציוד הטלקום עלו בחדות; וודאפון הוסיפה 8%

עפרה שלו

12.9.2001 / 21:52

מניות הנפט, הביטוח והתעופה רשמו ירידות; מניות המזון והתרופות עלו; בריטיש טלקום זינקה ב-11.4%; נוקיה טיפסה ב-10.6%

יום המסחר התנודתי באירופה הסתיים בעליות שערים. מניות הטלקום וציוד הטלקום רשמו עליות חדות. מניות הנפט, הביטוח והתעופה ירדו ואילו מניות המזון והתרופות רשמו עליות. המדדים העיקריים תיקנו באופן חלקי את המפולת של אתמול, ומיתנו את החשש כי מתקפת הטרור על ארה"ב תצית האטה גלובלית. הפוטסי בלונדון עלה ב-2.9%; הדקס בפרנקפורט עולה ב-2.3% וה-CAC 40 הוסיף 1.3%.

אתמול נרשמה מפולת בשוקי אירופה, לאחר מתקפת טרור קשה על ארה"ב. מניות חברות הביטוח והתעופה קרסו, לאחר שמטוסים חטופים התרסקו על מרכז הסחר העולמי בניו יורק ועל הפנטגון בוושינגטון.

במניות הטלקום נרשמו עליות חדות: בריטיש טלקום זינקה ב-11.4%; וודאפון עלתה ב-8%; דויטשה טלקום עולה ב-6.3%; פראנס טלקום עלתה ב-2.7%. מפעילת הטלקום האמריקאית AT&T, שציוד הטלקום שלה שרד את הקריסה של מרכז הסחר העולמי, אמרה כי מחזור השיחות שלה היום גבוה ב-20% מאשר ביום רגיל.

מניות יצרניות ציוד התקשורת רשמו גם הן עליות, אולי בתגובה מאוחרת לאישוש תחזית הרווח של נוקיה שפורסמה אתמול, לפני האירועים בארה"ב. נוקיה טיפסה ב-10.6%, אלקטל עלתה ב-9.5%, מרקוני זינקה ב-11.7%.

במגזר השבבים נרשמה מגמה חיובית: ST עלתה 1.4%; אינפיניון עולה ב-0.8%, ARM עלתה ב-8.3%.

מניות חברות הביטוח, שקרסו אמש לנוכח ההרס האדיר שנגרם בניו יורק לחיי אדם ורכוש, הוסיפו לרדת היום. AXA הצרפתית ירדה ב-5.4%.

מניות הנפט יורדות לאחר שגולדמן סאקס וכלכלנים אחרים אמרו כי הזינוק שנרשם אתמול במחירי הנפט הוא קצר מועד. BP ירדה ב-4.8%; מניית Shell ב-5.7%.

חברות המזון התרופות נהנו מנהירה של המשקיעים למגזר, שנחשב לבטוח יחסית גם בעת משבר: גלקסו סמיתקליין עלתה ב-10.7%; אסטרה זנקה עלתה ב-8%. קמעונאית המזון הבריטית טסקו זינקה ב-16.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully