וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נחתם בירידות חדות

אלי שיצר

14.8.2007 / 23:15

הדאו ג'ונס נפל ב-1.6%, והנאסד"ק ירד ב-1.7%. מניית אורבוטק טיפסה ב-6%. מניית סלקום עלתה ב-3.5%

המסחר בוול סטריט נחתם בירידות שערים חדות במדדים המובילים, על רקע אכזבה מתוצאות ענקית הקמעונות וול מארט. מדד דאו ג'ונס השיל כ-1.6% מערכו ל-13,029 נקודות, מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה ירד ב-1.7% ל-2,499 נקודות ומדד S&P500 איבד 1.8% ל-1,427 נקודות.

השוק בארה"ב נמצא כבר אחרי שיא עונת הדו"חות, שנדחקו בשבועות האחרונים הצידה בשל משבר האשראי בארה"ב, שזלג לכל העולם.

היום התקבלה שוב אינדיקציה לעצבנות האופפת את השוק - קרן סנטינל מנג'מנט גרופ (Sentinel), ביקשה אישור מהרשות למסחר בחוזי סחורות עתידיים בארה"ב (CFTC) לעצור פדיונות של משקיעים. ה-CFTC אמר כי אין לו את הסמכות לאשר את הבקשה.

"פחד המשקיעים גבר על ההגיון ואנו חוששים כי איננו יכולים לעמוד בדרישות לפדיונות מבלי למכור ני"ע בהוזלה ניכרת לעומת ערכן האמיתי ובכך לגרום להפסדים מיותרים בקרב לקוחותינו", כך ציינה הקרן במכתב ללקוחותיה.

אינדיקציה נוספת לכך שהמשבר בשוק הדיור האמריקאי רחוק מלהסתיים התקבלה אמש בסיום המסחר עם ירידות חדות של מניות קבלניות הבניין המובילות בארה"ב. מניית חברת הבנייה השישית בגודלה בארה"ב, ביזר הומס (סימול BZH) התרסקה ב-18.8%, לאחר שהחברה הודיעה על עיכוב פירסומן של תוצאותיה הרבעוניות עקב חשדות כי מנהל הכספים הקודם של החברה היה אחראי למרמה. היום הוסיפה מניית ביזר לרדת ב-9.5% נוספים.

בנוסף, ביזר הומס נחקרת בימים אלה על ידי הבולשת הפדרלית (FBI) ורשות ני"ע בארה"ב (SEC) בחשד לעבירות הונאה בפעילותה בשוקי הדיור והמשכנתאות. זאת, בעקבות דיווחים כי החברה מכרה בתים לקונים בעלי הכנסות נמוכות שהיה ברור כי לא יוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא על פי רמת הכנסתם הנוכחית.

בגיזרת המקרו, מדד המחירים ליצרן עלה בחדות ב-0.6%, הרבה מעבר לציפיות לעלייה של 0.1% בלבד. עם זאת, מדד הליבה, המנטרל רכיבים תנודתיים כמו סעיפי דיור, מזון ואנרגיה, עלה ב-0.1% לעומת ציפיות לעלייה של 0.2% - מה שמעיד כי חלק מהזינוק בעליית המחירים נבע מהסעיפים התנודתיים, להם מייחס הבנק הפדרלי בארה"ב חשיבות פחותה.

מנגד, חדשות טובות הגיעו מירידה בגרעון הסחר של ארה"ב לחודש יוני שהסתכם ב-58.1 מיליארד דולר לעומת תחזיות האנליסטים ל-61 מיליארד דולר, לאחר גרעון של 60 מיליארד דולר בחודש הקודם.

בשוק הסולידי, איגרות חוב ממשלתיות לעשר שנים עלו והתשואה לפדיון ירדה ל-4.732%. מחיר חבית נפט רשם עלייה של 80 סנט ל-72.4 דולר.

ענקית הקמעונות וול מארט (סימול WMT.N), הרשת הקמעונית הגדולה בעולם, הורידה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-2007 בעקבות רווחים נמוכים מהצפוי ברבעון השני. רווחי החברה עלו ברבעון השני ב-49% ל-3.1 מיליארד דולר. עם זאת, היו רווחיה של וול-מארט ברבעון השני נמוכים מתחזיות האנליסטים.

סלקום נסחרה על גבי הדו"חות

בין הישראליות, מניית סלקום זינקה ב-3.3% למחיר של 25.4 דולר בתגובה לתוצאות כספיות טובות. ברבעון השני הכנסותיה צמחו ב-5% ל-1.45 מיליארד שקל, והרווח התפעולי גדל ב-26% לכ-345 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק ב- 48% והסתכם ב-212 מיליון שקל.

חברת אינטרנט זהב המחזיקה בפעילות התקשורת של המיזוג בין אינטרנט זהב לבין קווי זהב ובפעילות מדיה, ונמצאת בשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', דיווחה אף היא על תוצאות חיוביות. ההכנסות הסתכמו ב-296 מיליון שקל, צמיחה של 12% בהשוואה לתוצאות המאוחדות של שתי החברות ברבעון השני של 2006. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני בכ-22.5 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של כ-18.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. המניה הוסיפה 0.9% למחיר של 11.3 דולר.

דו"חות טובים הגיעו אף מאינקרדימייל (MAIL) ומנייתה דווקא צנחה ב-9.6% ל-7.6 דולרים. חברת תוכנות הדואר דיווחה לפני המסחר על עלייה של 110% בהכנסות ל-4.3 מיליון דולר ועל צמיחה של 60% ברווח נקי ל-625 אלף דולר.

אורבוטק תיקנה והוסיפה 6.2% למחיר 20.9 דולר לאחר שאמש נגעה במחיר תחתית של שנתיים. מניית סינרון , יצרנית המכשירים לטיפולים אסתטיים עלתה ב-1.8% למחיר של 24.3 דולר לאחר שהמניה הוסיפה כ-10% בלבד בשנה האחרונה.

מחר יגיעו דו"חותיה של חברת השבבים, טאואר סמיקונדטור,שאיבדה 2.3% ודו"חות אורכית, שהתממשה ב-1.1% למחיר של 8.1 דולרים לאור ציפייה של המשקיעים לעדכון האם זכתה בתשובה חיובית מאחד הלקוחות הפוטנציאליים שלה. בנוסף נודע היום כי אורכית זכתה ב-12 מיליון דולר בהליך בוררות שמתנהל כבר מספר שנים נגד ספקית פתרונות המוליכים למחצה Conexant. עם זאת, אורכית עדיין לא מקבלת את הכסף - אורכית ציינה כי קונקסנט תפעל כדי להפוך את פסק הבוררות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully