וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון מאכזב לטאואר

שירלי יום-טוב

15.8.2007 / 11:12

ההכנסות צמחו בכ-2.5% בלבד מהרבעון הקודם לכ-57 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון הבא עשויות אף לרדת ל-56 מיליון ד'

לפני כשלושה חודשים, בעת פרסום תוצאות הרבעון השני של חברת השבבים הישראלית, טאואר סמיקונדקטורס, אמר ראסל אולוואנגר, המנכ"ל, כי "הרבעון השני יהיה מצוין", וכי החברה תיהנה במהלכו מהגדלת קיבולת הייצור במפעל FAB 2, אשר הגבילה את המכירות ברבעון הראשון.

אולוואנגר יצר רף ציפיות גבוה, והחברה סיפקה אז תחזית לפיה ההכנסות ברבעון יהיו 56-60 מיליון דולר. התוצאות שפורסמו הבוקר מעידות על כך שטאואר אמנם עמדה בתחזית שלה, אך לא הצליחה להתקרב לרף העליון שלה, ולא צמחה בשיעור גבוה ביחס לרבעון הקודם.

טאואר רשמה הכנסות של 57.1 מיליון דולר, צמיחה של 28% ביחס לרבעון המקביל ושל כ-2.5% בלבד ביחס לרבעון הקודם. בנוסף, טאואר מספקת לרבעון הבא את אותה תחזית שסיפקה לקראת הרבעון השני - להכנסות של 56-60 מיליון דולר. המספרים האלה מעידים על צמיחה צפויה של 17%-9% בלבד ביחס לרבעון השלישי אשתקד וירידה אפשרית ביחס לרבעון השני.

הסיבה לכך היא ירידה "מסוימת", כפי שמסרה החברה, בשיעורי ניצולת הייצור של FAB 1 - המפעל הוותיק, שטאואר הגדירה אותו בעבר כפרה חולבת. טאואר צופה התחזקות במהלך הרבעון הרביעי, אשר תימשך גם בשנת 2008, כתוצאה ממספר רב של פרויקטים עם מגוון לקוחות גדולים. "אנו רואים את מיצובה העסקי של טאואר חזק וטוב ושואפים להשיג את מטרתנו להמשיך לצמוח", ציינה החברה.

ההפסד הנקי של טאואר עדיין גבוה ויישאר כזה עד מחצית השנה הבאה, אז תפסיק החברה לרשום פחת מואץ על הציוד המותקן במפעל FAB 2. טאואר רשמה הפסד נקי של 34.4 מיליון דולר, 28 סנט למניה, ירידה של כ-9 מיליון דולר בהשוואה להפסד ברבעון המקביל.

הפחת המואץ, בגובה של 33 מיליון דולר ברבעון השני, גורם גם לרווח גולמי שלילי, אך אם מנכים את הוצאות הפחת והוצאה של כ-2.2 מיליון דולר על ההטבה הגלומה באופציות לעובדים, היה שיעור הרווח הגולמי 34% ושיעור הרווח התפעולי עמד על 20%.

אולוואנגר, שמנהל את החברה מזה שנתיים, ציין כי "במהלך הרבעון השלישי תגיע יכולת הייצור במפעל FAB 2 ל-24 אלף פרוסות בחודש בעקבות ההרחבה הנוכחית, ונראה כי קיים צורך להמשיך ולהגדיל את יכולת הייצור כדי להתאימה לביקושים הקיימים כיום מצד הלקוחות וכן לצפי הביקוש לטווח הרחוק. לצורך מימון הגדלת יכולת הייצור ביצענו באחרונה גיוס כספים על ידי הנפקת איגרות חוב לטווח ארוך וחתמנו על מכתבי כוונות לקבלת קווי אשראי חדשים מהבנקים והחברה לישראל, מימון זה יאפשר את המשך תהליך הרחבת המפעל תוך ניצול הזדמנויות ספציפיות שאנו עומדים בפניהן לרכש ציוד בעלויות נמוכות ועם תקופת החזר השקעה קצרה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully