וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב חוטפי המטוסים - סעודים ומצרים; נמצאה הקופסה השחורה בפנסילווניה

הארץ

12.9.2001 / 22:38

על פי הדיווחים זוהו כל חוטפי המטוסים; שוטרים פשטו על מלון בבוסטון ועיכבו לפחות אדם אחד לחקירה

מאת סוכנויות הידיעות

רשת אי-בי-סי מדווחת כי זוהו כל חוטפי המטוסים שהתרסקו אתמול (שלישי). הרשת מדווחת כי בכל מטוס היו כנראה שלושה עד חמישה חוטפים וכי שניים מהם הופיעו ברשימת רשויות ההגירה של ארה"ב. עדיין לא ברור בשלב זה כיצד נכנסו החוטפים לארה"ב.

מקורות ביטחוניים אמרו כי מרבית החוטפים היו בעלי אזרחות מצרית או סעודית. התפתחות נוספת בחקירה בשעות האחרונות: סוכנות הידיעות די-פי-איי מדווחת כי נמצאה הקופסה השחורה במטוס שהתרסק בפנסילווניה, של חברת "יונייטד איירליינס". ייתכן שקופסה זו, העשויה להכיל הקלטות מתא הטייס לפני ההתרסקות, תוביל להתקדמות בחקירת מתקפת הטרור.

בדיווח ברשת אי-בי-סי, בעניין זיהוי החוטפים, סיפר תושב פלורידה כי סוכני האף בי-איי אמרו לו בשעה שחקרו אותו, כי שני אנשים, שלמדו לטוס בבית ספר לטיסה בה עבד בשנה שעברה, היו מעורבים בחטיפות. החוקרים אמרו לו כי המכונית שנמצאה בשדה התעופה לוגאן בבוסטון היתה רשומה על שמם. לדבריו לאחד מהם קוראים מוחמד עאטא והשני הוא מראוון אל-שייחי. בבית הספר לטיסה אישרו כי האף-בי-איי לקח את תיקי התלמידים שלמדו במקום בעבר.

מקורות רשמיים אמרו כי היום פשטו חוקרים אשר קיבלו צווי חיפוש על בתים בדרום פלורידה ובדייטונה ביץ' במרכז המדינה, בעקבות מידע על פעילות של תומכים בטרור הפועלים באזורים.

זוהו 5 מהחוטפים

רשויות מסצ'וסטס זי הו הבוקר חמישה גברים ערבים, החשודים בחטיפת אחד המטוסים שהתרסק על בנייני התאומים. העיתון "בוסטון הראלד" דיווח כי הרשויות תפסו בשדה התעופה הבינלאומי לוגאן מכונית שכורה, ובה חוברות הדרכה בערבית ללימוד טיסה. החוקרים חושדים כי שוכרי המכונית היו על סיפון טיסה 175 של "יונייטד אירלנייס", שהתרסקה על בניין מרכז הסחר העולמי. הטיסה עזבה את בוסטון בדרכה ללוס אנג'לס ועליה 56 נוסעים.

שניים מהחשודים הם אחים, שנשאו דרכונים של איחוד הנסיכויות הערביות. אחד מהם היה טייס מנוסה. לפחות שניים מהחשודים טסו ללוגאן ביום שלישי מפורטלנד, מיין - לשם הגיעו כנראה לאחרונה מקנדה. לרשויות נודע על המכונית השכורה מאזרח שנאבק עם כמה ערבים בעודם מחנים את המכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully