וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הנזק לחברות הביטוח בעקבות פיגוע הטרור במרכז הסחר העולמי עשוי להגיע ל-30 מיליארד דולר

עפרה שלו

12.9.2001 / 23:01

אנליסט מליהמן ברדרס טוען כי הערכות לנזק של 2-5 מיליארד דולר שמרניות מדי; ברקשיר האתאווי, חברת האחזקות של המיליארדר וורן באפט, צופה כי חשיפתה להתקפת הטרור תגיע ל-3%-5% מהסך הכללי

המתקפה על ארה"ב עלולה לגרום לפגיעה הקשה ביותר בתולדות ענף הביטוח, לנוכח מספרם הגבוה של ההרוגים וההרס הרב בניו יורק. הערכות האנליסטים נעות בין 2 ל-30 מיליארד דולר.

הנזק הכבד ביותר לחברות הביטוח צפוי מתביעות ביטוח חיים ופיצויים לעובדים. לפי הערכות, מסוגלות חברות הביטוח הגדולות לעמוד בתביעות, אולם במחיר של הפסדים כבדים. חשיפה גדולה במיוחד יש לחברת הביטוח הגדולה בעולם AIG. החברה הודיעה היום כי היא צופה לרשום הפסדים בעקבות תביעות הביטוח, אך לא מסרה הערכות מספריות.

ברקשיר האתאווי, חברת האחזקות של המיליארדר וורן באפט המחזיקה בחברת הביטוח ג'נרל Re, צופה כי חלקה בסך תביעות הביטוח הכללי בגין פיגוע הטרור במרכז הסחר העולמי יגיע ל-3%-5%. החברה מסרה כי מוקדם עדיין להעריך את העלות.

חברת הביטוח סוויס Re מעריכה כי חשיפתה להתקפת הטרור צפויה להגיע לכ-720 מיליון דולר. סוויס Re היא חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם לפי פרמיות גולמיות בשנה שעברה. חברת הביטוח אליאנס צופה כי חשיפתה להתקפת הטרור תגיע ל-635 מיליון דולר.

הערכות אנליסטים מוקדמות לגבי היקף הנזק לחברות הביטוח נעו בין 2 ל-5 מיליארד דולר. אך אחד האנליסטים של ליהמן ברדרס סיפק הערכות שמרניות הרבה פחות: ג'יי. פול ניוסם מעריך כי סך תביעות הביטוח יגיע ל-20 ואף ל-30 מיליארד דולר. "השריפות עוד לא כבו", אמר.

האירוע היקר ביותר עד כה בתולדות חברות הביטוח היה סופת ההוריקן אנדרו ב-1992. באירוע זה שילמו חברות הביטוח כ-20 מיליארד דולר. באנדרו נספו 38 בני אדם, ולפי הערכות מתקפת הטרור הרצחנית אתמול עלתה בחיי אלפים. "אין ספק שהנזק יהיה גדול יותר מהנזק שגרמה סופת ההוריקן אנדרו", אמר ניוסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully