וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות האירופה הפגינו חוסן אך המניות הישראליות רשמו ירידות חדות; אורידיון הנסחרת בבורסה השווייצית איבדה 15.8%

TheMarker.com כתב

13.9.2001 / 0:36

עליות בלונדון, פאריס ופרנקפורט; זן ריסרץ' ירדה אף היא ב-15.8%; אורעד רשמה ירידה של 5.6%; אמבלייז הוסיפה 10.7%

ההלם הראשוני בעקבות אירועי יום אתמול לא נתן את אותותיו על בורסות אירופה, שנטלו את הבכורה ביום שני ברציפות בו לא נפתח המסחר בארצות הברית. על אף נבואות הזעם לגבי פעילות השווקים עלה הפוטסי בלונדון ב-2.9%, הדקס בפרנקפורט עלה ב-1.4% וה-CAC 40 בפאריס הוסיף 1.3%.

יו"ר רשות ניירות ערך בארצות הברית הכריז היום כי נעשים מאמצים גדולים לפתוח את בורסות ניו יורק מוקדם ככל האפשר, ואולי אף מחר, אך לא נמסרה הודעה סופית בדבר מועד החזרה למסחר.

מגזרי חברות התעופה והביטוח היו בין הנפגעים העיקריים היום, אך החוסן הכללי שהפגינו השווקים, כאמור, איפשר למדדים לסיים בעליות. מנת חלקן של החברות הישראליות הנסחרות באירופה לא היתה חיובית בדרך כלל.

זן ריסרץ' לא הצליחה להתרומם גם היום ואת המסחר סיימה בירידה של 15.8% למחיר של 8 סנטים בלבד. מאז תחילת שבוע שעבר איבדה מניית החברה כ-30% על רקע דו"חות כספיים מאכזבים לרבעון השני שפירסמה, בהם הציגה ירידה בהכנסות ועלייה בהפסדים. מבין הישראליות הנסחרות בלונדון בלטה בעליות מניית אמבלייז שהוסיפה 10.7% למחיר של 1.55 ליש"ט.

מניית אורעד , הנסחרת בנויר מרקט בפרנקפורט, המשיכה במסעה מטה. החברה, העוסקת בפיתוח של אולפנים וירטואליים ותוכנה גרפית לשידורי טלוויזיה, ירדה ב-5.6% למחיר של 1.7 יורו. בבורסה השוויציית היתה זו אורידיון שרשמה ירידות חדות, בשעה שמניית החברה נפלה ב-15.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully