וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

אלי שיצר

16.8.2007 / 23:31

הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, הנאסד"ק ב- 0.3%. גם הישראליות במגמת ירידה: טאואר חזרה למחיר שפל, אלווריון השלימה צניחה של כ-13%

ראלי של המדדים בשעה האחרונה של המסחר חתם את יום המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת לאחר שהמדדים כבר נסחרו בירידות חדות במהלך המסחר, על רקע דיווח על שפל של 10 שנים במספר התחלות הבנייה ועל המשך התפשטות משבר המשכנתאות. מדד דאו ג'ונס השיל כ-0.1% מערכו ל-12,849 נקודות, מדד נאסד"ק איבד כ-0.3% ל-2,451 נקודות ומדד S&P500 סגר בעלייה של 0.3% ל-1,411 נקודות.

להמשך הירידות היום תרם גם הפרסום של מדד הבנק המרכזי של פילדלפיה, הבודק את הפעילות התעשייתית באזור זה. כלכלנים צפו ירידה לרמה של 8 נקודות באוגוסט, לעומת 9 נקודות ביולי, אולם בפועל המדד צנח לרמה אפסית. אישור לכך שהמשבר עודנו בעיצומו קיבלנו היום גם בדמות הזרמה נוספת של 17 מיליארד דולר של הפד למערכת הבנקאית בארה"ב.

אתמול נפל מדד דאו ג'ונס אל מתחת לרמה של 13 אלף נקודות, לראשונה מאז אפריל. מאז טיפס המדד לפני ארבעה שבועות בדיוק לשיא של 14 אלף נקודות - כבר איבד מדד 30 הנציגות הבכירות במגזרים השונים של הכלכלה האמריקאית כ-8.5% מערכו.

פולסון לא חושש ממיתון

שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר אמש ל"וול סטריט ג'ורנל" כי המהומה בשווקים הפיננסים תביא להאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב, אבל אינה צפויה לגרום למיתון. דבריו של פולסון לא מצליחים בינתיים להרגיע את חששות המשקיעים, כי משבר המשכנתאות בארה"ב הולך והופך למחנק אשראי עולמי.

החולשה המתמשכת בשוק הדיור האמריקאי קיבלה היום ביטוי בפרסום נתוני התחלות הבנייה ליולי. התחלות הבנייה נפלו ב-6.1%, לקצב של 1.38 מיליון יחידות בשנה, לאחר עלייה של 2.3% שנרשמה ביוני. היתרי הבנייה נפלו ב-2.8% ביולי לקצב שנתי של 1.371 מיליון, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 1996. התחלות הבנייה נפלו ב-21% בשנה האחרונה בעוד היתרי הבנייה רשמו ירידה של 23%.

בצל העצבנות האופפת את השווקים התקבלה היום אינדיקציה לחולשת שוק המשכנתאות, בשעה שענקית המשכנתאות האמריקאית קאנטריווייד פייננשל ניצלה את מלוא קו האשראי שלה - 11.5 מיליארד דולר, על רקע המחסור במימון זמין. הצעד מצביע, ככל הנראה, על התנודדותה של קאנטריווייד על סף פשיטת רגל. מניית קאנטריווייד צונחת ב-12.3% בוול סטריט. קאנטריווייד כבר איבדה השנה יותר ממחצית משווי השוק שלה, שעומד עתה על 10.37 מיליארד דולר בלבד.

בשוק הסולידי - איגרות חוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלו ב-2% והתשואה צנחה ל-4.6%, רמה בה לא שהתה כבר חודשים רבים. נראה כי הציבור בארה"ב בורח לאפיק הסולידי ומממש נכסים בטוחים פחות כמו מניות.

ירידות גם לחברות הישראליות

גם החברות הישראליות לא יוצאות נקיות מהמשבר האחרון. מניית חברת השבבים ממגדל העמק טאואר, שפירסמה אתמול תוצאות מאכזבות לרבעון השני, איבדה היום כ-15% ובכך היא חזרה למחיר שפל של כשנה, 1.2 דולר.

אלווריון התממשה ב-2.8% נוספים למחיר של 10.5 דולרים והשלימה צניחה של כ-13% בתוך שבוע, ואילו סרגון נחלשה ב-3.1% למחיר של 13.6 דולר והשלימה ירידה של כ-16% בשבוע האחרון.

אודיוקודס לא מפגרת הרבה מאחור והשילה 2.9% מערכה למחיר של 4.7 דולרים.

אי.סי.איי, שממתינה להשלמת רכישתה בידי קרן Swarth בחודשיים הקרובים, במחיר של 10 דולרים למניה - איבדה בשבוע האחרון 3.6% מערכה. המניה איבדה היום 0.4% בלבד למחיר של 9 דולרים,לאחר שכבר צנחה ב-4% במהלך המסחר.

אי.סי.איי נסחרת כיום במחיר הנמוך בכ-10% ממחיר רכישתה, כלומר - השוק מתמחר כיום גבוה את האפשרות שהעסקה תבוטל, בשל אי יכולתה של Swarth לגייס את הכסף להשלמתה. משבר האשראי האחרון מקשה כיום על קרנות ההשתלטות לגייס את הסכומים הדרושים לביצוע הרכישות.

מספר לא מבוטל של עסקות רכישה ממונפות מעין זו כבר בוטלו בתקופה ההאחרונה, ובשוק מעריכים כי גם הקרן בראשותו של שאול שני תתקשה לגייס את הסכום הגבוה של 1.2 מיליארד דולר, הדרוש לתשלום עבור רכישת אי.סי.איי.

מניית אורכית איבדה היום 12% ונסחרה במחיר של 6 דולרים בו לא ביקרה כבר מעל לשנה.

גם מניה דפנסיבית כמו של ענקית התרופות טבע איבדה היום 3.9% למחיר של 40.8 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully