וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסאבפריים: אז מה היה לנו עד עכשיו?

הדר תדמור

18.8.2007 / 6:50

משבר האשראי שפוקד את העולם צובר תאוצה, ואפשר להעניק לו באופן רשמי את התואר "מפולת"

משבר האשראי הנוכחי שפוקד את העולם ממשיך לצבור תאוצה ואפשר להעניק לו באופן רשמי את התואר "מפולת". אחת השאלות המעניינות את המשקיעים היא: באיזה שיעור ירדו הבורסות מתחילת המשבר. לפני שנוכל לענות על שאלה זו, חשוב להגדיר מתי בדיוק התחיל המשבר. נדמה כי אין תאריך ראוי יותר מאשר 20 ביוני, היום שבו הודיע בראשונה בנק ההשקעות בר סטרנס כי שתי קרנות גידור שלו, המשקיעות באג"ח המגובות על ידי משכנתאות סאבפריים, עומדות בפני סגירה. הודעה זו היתה הזרז שהניע את כדור השלג הנוכחי.

מאז תחילת המשבר ירד מדד דאו ג'ונס ב-4.8%, וחזר אל מתחת לרמת 13 אלף הנקודות; כיום המדד נמצא ברמה של 12,861 נקודות. מדד נאסד"ק ירד ב-5.7% מאז 20 ביוני, וביום רביעי היה ברמה של 2,458 נקודות. מדד 500 S&P ירד ב-7.5% ולמעשה מחק את כל העליות שלו השנה. המדד נסגר ביום רביעי ברמה של 1406.7 נקודות.

גל רודף גל

המצב באירופה דומה: מדד יורו סטוק 600 ירד ב-10.7% מאז 20 ביוני. בורסת לונדון ירדה ב-8.8%. בורסת פרנקפורט, נפלה ב-8.6% מתחילת המשבר. בורסת פאריס איבדה 11.9%. אתמול נסחרו בורסות אירופה בירידות חדות של 2% ויותר.

באסיה הדברים נראים אחרת. בורסות טוקיו והונג קונג סבלו אמנם מירידות מאז החל המשבר, אבל בסיאול ובשנחאי המצב שונה. בורסת טוקיו ירדה ב-6.2% מאז תחילת משבר הסאבפריים, ובורסת הונג קונג ירדה ב-1.4%. לעומת זאת, בורסת סיאול עלתה ב-1.8% מאז 20 ביוני. הירידות בבורסת סיאול החלו כבר ב-25 ביולי. בורסת סיאול אינה מופסדת, ולכן היא זו שסובלת מהירידות היומיות החדות ביותר - עם נפילה של 7% ביום חמישי.

בורסת שנחאי הגיעה לרמת שיא ביום רביעי. עד אותו יום מימשה הבורסה את תחזיותיהם של כלכלנים, לפיהן סין חסינה ממשברים עולמיים. למעשה, מאז תחילת המשבר עלתה בורסת סין ב-14%. עם זאת, אתמול איבדה הבורסה 2.5%. גם בורסת מומביי ההודית, נהנתה מעליות של 3.9% מתחילת המשבר, על אף שירדה אתמול ב-3.4%.

המגמה בבורסות בדרום אמריקה דומה לארה"ב ולאירופה. בורסת סאו פאולו הברזילאית, שירדה ב-3.2% ביום רביעי, איבדה 9.6% מתחילת משבר הסאבפריים. בורסת מרוואל הארגנטינית, שרק ביום רביעי נפלה ב-5.2%, צנחה בסך הכל ב-15% מאז שהחל משבר הסאבפריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully