וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט לא מספיק לסבסד לכולם

רם דגן

19.8.2007 / 7:30

ההצלחה של קמפיין המשכנתאות בבנק גורמת לעיכובים בפניות הלקוחות. בעוד הם ממתינים - הריביות בשוק עולות

בבנק דיסקונט סופקים כפיים בהנאה בימים האחרונים. הסיבה היא ההצלחה של מבצע סבסוד המשכנתאות החדש, שמגובה בקמפיין מושקע שמובילים מודי בר-און וישראל קטורזה. אלא שנראה שהלקוחות קצת פחות מרוצים. בימים האחרונים זרמו למערכת TheMarker פניות של לקוחות ממורמרים. לפני כמה שבועות פנו הלקוחות לדיסקונט בבקשה להצעה למשכנתא וקיבלו הצעה אטרקטיווית. בדיסקונט הציעו להם משכנתא בריבית נמוכה של 3.7%-3.8%.

אז מה הבעיה? עקב העומס על מוקדי השירות של הבנק בעקבות המבצע החדש קשה להשלים את מילוי כל הטפסים לפני ייקור הריביות במשק, ובהן הריביות של בנק דיסקונט. על פי הנהוג ועל פי החוזים, לקוח שמשלים את מילוי כל הטפסים בתוך 12 ימים מיום קבלת הצעת המחיר הרשמית זכאי לקבל את הריבית שהובטחה לו. ואולם הלקוחות מתלוננים כי עקב העומס על מוקדי השירות של דיסקונט הם לא הצליחו להתקדם בתהליך ולקבל הצעת מחיר מחייבת מהבנק.

"הובטחה לי ריבית מצוינת של 3.7%"

"בשיחת הטלפון שקיימתי עם הבנק לקראת סוף יולי הובטחה לי ריבית מצוינת של 3.7%. מכיוון שהנחתי שאקבל מהבנק ריבית נמוכה לא הלכתי לבנקים אחרים", סיפר אחד הלקוחות ביום חמישי האחרון.

"מה שקרה זה שהריביות בכל השוק התייקרו לפני שקיבלתי מהבנק הצעה רשמית. אילו ידעתי שכך הדברים יתגלגלו, הייתי הולך לקבל הצעה מאחד הבנקים המתחרים. אולי באותו מועד זו היתה ריבית יותר גבוהה מזו של דיסקונט, אבל לפחות היום היתה לי התחייבות מבנק אחר על ריבית נמוכה מרמת הריביות הנוכחיות בשוק", אמר הלקוח, והוסיף: "לפני כמה ימים חזרו אלי נציגי השירות ואמרו לי שהריבית תהיה גבוהה יותר מההצעה הראשונה שקיבלתי בטלפון".

דיסקונט יצא במבצע המשכנתאות החדש לקראת סוף השבוע הראשון של יולי. הבנק התחייב לסבסד חלק מריבית המשכנתא ללקוחות שלו, וכן ללקוחות חדשים שיעבירו את חשבון המשכורת לבנק. במסגרת המבצע מוצעות ריביות נמוכות באופן משמעותי מהריביות שהציעו הבנקים למשכנתאות ערב המבצע. בבנק דיסקונט קיבלו החלטה לסבסד את ריביות המשכנתא ולהשתמש במשכנתא כמנוף לגיוס לקוחות, ולאו דווקא כמוצר שאמור להניב לבנק רווח.

המנהל האסטרטגי וחבר הנהלת דיסקונט, אלי חוטר, אומר בתגובה כי מאז החל המבצע הגדיל הבנק את גיוס הלקוחות שלו ב-250%. "אם לפני המבצע היקף המשכנתאות החדשות בחודש היה 100 מיליון שקל, אז בשלושת השבועות הראשונים של יולי המספר הגיע ל-250 מיליון שקל, ויש לנו בקשות למשכנתאות במאות מיליוני שקלים נוספים", אמר חוטר.

דיסקונט: עדיין מתחייבים לריביות הנמוכות ביותר

בבנק דחו את האפשרות של ביטול המבצע בשל העומס על מוקדי שירות הלקוחות. "זו הצלחה מסחרחרת ולא נעצור אותה. אנחנו יודעים שבכל יום שיש עומס על המוקדים אנחנו מפסידים לקוחות, ולכן אנחנו פועלים בעניין, קולטים עובדים נוספים כדי לקצר את טווחי ההמתנה".

בבנק התחייבו ביום חמישי כי גם לאחר ייקור הריביות הם ימשיכו להציע את הריביות הנמוכות ביותר. "אנחנו משווים את הריביות לאלו של המתחרים ברמה יומית, ודואגים לעדכן אותן ולהציע ללקוחות שלנו את הריבית הנמוכה ביותר", אמרה דוברת הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully