וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח שיא לאלרוב

TheMarker

19.8.2007 / 10:24

החברה בבעלות אקירוב רשמה רווח של 64 מיליון שקל ברבעון השני. אלרוב הכפילה השנה את היקף נכסיה בחו"ל

אלפרד אקירוב דחה את ההצעה של ארקו לרכישת אלרוב וכנראה שהוא צפה שהשיא עדיין לפני החברה. קבוצת מדווחת היום על רווח שיא של 64 מיליון שקל ברבעון השני של השנה - 43% יותר מהרבעון המקביל של 2006. המשך המכירות בפרויקט ממילא היוקרתי בירושלים, עלייה בהכנסות מנכסים בחו"ל בעקבות הגידול בנכסים שם והמשך הצמיחה ברווחים מבית המלון מצודת דוד בירושלים תרמו לשיפור בשורה התחתונה.

את הרבעון השני מסכמת החברה עם הכנסות של 184.5 מיליון שקל - קרוב מאוד לרמה שבה היו ברבעון המקביל של השנה שעברה. מלון מצודת דוד תרם הכנסות של 44 מיליון שקל לעומת 41 מיליון שקל ברבעון המקביל. העודף התפעולי (רווח לפני הוצאות פחת ומימון) הסתכם ב-22.5 מיליון שקל - כ-5% יותר מהרבעון המקביל.

החברה חזרה על הערכתה כי הרווח ממלון מצודת דוד יסתכם במהלך השנה ב-65-70 מיליון שקל. את תחום המלונאות מתכוונת החברה לפתח גם בחו"ל לאחר שרכשה נכס באמסטרדם לפני מספר חודשים אותו היא מתכוונת להסב למלון. בשנה הבאה תרשום החברה רווחים גם מהמלון בממילא בירושלים.

הוכפלו הנכסים בחו"ל

ההכנסות ממכירת דירות הסתכמו ב-37.3 מיליון שקל לעומת 60.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, לאחר שסיימה למכור את מרבית הדירות בפרויקט צמרת ברחוב פנקס בתל אביב. במהלך הרבעון נמשכו המכירות בפרויקט היוקרתי ממילא מול חומות העיר העתיקה בירושלים שכולל 50 דירות יוקרה. במחצית השנה הראשונה מכרה החברה 15 דירות בפרויקט בהיקף כספי של 137 מיליון שקל וברווח של 20.9 מיליון שקל.

מתחילת השנה הכפילה החברה את היקף נכסיה בחו"ל לאחר שרכשה נכסים ביותר ממיליארד שקל בעיקר בשוויץ. הדבר הגדיל את ההכנסות בתחום ל-41.2 מיליון שקל - 20% יותר מהרבעון המקביל. גם שוק ההון שיחק לידי החברה. לחברה היו הכנסות של 36 מיליון שקל מרווחים מני"ע סחירים. התמונה התהפכה ברבעון השלישי בעקבות הירידות כאשר מתחילת הרבעון ועד היום התכווץ תיק ני"ע של החברה ב-16 מיליון שקל.

במהלך הרבעון מכרה החברה שתי קומות בבניין בית אירופה תמורת 27.2 מיליון שקל וברווח של 12 מיליון שקל לאחר מס. מסכת המימושים באלרוב נמשכת כאשר ברבעון הבא צפויה החברה לרשום רווח של 140 מיליון שקל בעקבות מכירת קניון השרון בנתניה.

החברה מציינת היא כי ממשיכה במגעים לקידום הנפקתה של PIH שמרכזת את פעילות הנכסי של החברה בחו"ל. החברה נפגשה עם חתמים בעניין. נראה כי מימוש הרעיון יידחה לפחות עד שהסערה בשווקים הפיננסים תחלוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully