וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות מתונות בטוקיו; הונג קונג מתאוששת ב-1.6%; קוריאה עולה ב-3.8%

רונן סרברניק

13.9.2001 / 8:42

מניות טויוטה והונדה מאבדות 4% כל אחת; טייוואן צונחת ב-5.7% לשפל של 8 שנים ביום המסחר הראשון לאחר האסון

הצניחה בטוקיו נבלמה ביום המסחר השני לאחר האסון בניו יורק. טוקיו ללא שינוי; קוריאה עולה ב-3.8% והונג קונג עולה ב-1.6%. טייוואן צונחת ב-7.3% ביום המסחר הראשון לאחר האסון.

מניית NTT עולה ב-4.4% בעקבות דיווח כי הממשלה עשויה לדחות את מכירת אחזקותיה בחברה. החברה הבת, NTT דוקומו, מתרוממת ב-8.8%. מניות יצרניות השבבים NEC היטאצ'י ופוג'יטסו עולות בכ-2% כל אחת; טושיבה עולה ב-4.5%.

מצדו השני של המתרס נופלות מניות היצואניות היפאניות הגדולות. סוני מאבדת 4%; שארפ מאבדת 5%. מניות יצרניות הרכבים נופלות אף הן, טויוטה והונדה מאבדות כ-4% כל אחת, מיצובישי יורדת בכ-2%.

בורסת טייוואן, ה-TWSE, צונחת ב-5.7% לשפל של 8 שנים. מניית טייוואן סמיקונדקטור, יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה בעולם, מאבדת 6.4%. מתחרתה, ונייטד מיקרואלקטרוניקס, נופלת ב-6.8%.

ממשלת טייוואן, אשר השאירה את הבורסות סגורות אתמול, פתחה היום את המסחר עם מגבלת תנודה של 7%. שר האוצר של טייוואן, יין צ'ינג צ'אנג, אמר כי אינו מאמין שהמדינה תפעיל את קרן החירום על מנת לייצב את השוק.

מדדי הקוספי בקוריאה וההאנג סנג בהונג קונג מתרוממים ב-1.6% ו-3.3% בהתאמה. בקוריאה עולות מניות יצרניות השבבים סמסונג אלקטרוניקס והייניקס סמיקונדקטור ב-5% ו-5.5% בהתאמה. מניית יונדאי עולה ב-1.1%.

בהונג קונג רושמות חברות האחזקות האצ'יסון וואמפואה וצ'יונג קונג עליות של 2.8% ו-0.5% בהתאמה. חברות הטלקום צ'יינה מובייל וצ'יינה יוניקום עולות ב-2.6% ו-1.2% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully