וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 30% במכירות חברת תנובה לשטחים ב-2001 - ל-130 מיליון שקל

הארץ

13.9.2001 / 8:04

מאת עמירם כהן

מכירות תנובה בשטחים יגיעו ב-2001 רק ל-130 מיליון שקל, ירידה של 30% לעומת המכירות בשטחים אשתקד - כך אמר מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן, בראיון לביטאון תנובה. לדבריו, למרות שהמכירות בשטחים מהוות חלק קטן מסך המכירות של החברה, הירידה תשפיע באופן ניכר על מאזנה, מכיוון שעיקר ההוצאות של תנובה קבועות. "ירידה של שקל במכירות גורמת לירידה של חצי שקל במאזן", אמר רייכמן.

עוד אמר רייכמן כי גם במכירות לשוק המוסדי נרשמה ירידה, וזאת בשל הירידה במכירות לבתי המלון ולעסקי התיירות והארחה. לדבריו, תנובה לא תעמוד ביעד הצמיחה שקבעה לעצמה ל-2001, גידול של 3% עד 4% במכירות (ללא חברות שלובות).

בנוגע לרכישת אחזקות בחברות אחרות, אמר הן במערך ההפצה של תנובה. רייכמן אמר כי לתנובה נגרם נזק גדול כתוצאה משנת השמיטה, וכי החברה לא עמדה ביעדי השיווק שהציבה לעצמה בתחום הירקות והפירות, וזאת בין השאר בגלל הקשיים בהעברת תוצרת חקלאית ישראלית לשטחים.

חברת צ'אם לעיבוד ביצים, שלתנובה אחזקות בה, תסיים את השנה בהפסד בשל מחסור בחומרי גלם. גם השותפות בין תנובה לאסם במפעל הגלידות תסיים את 2001 בהפסד. החלב ומוצריו הוזלו ב-3% החלב ומוצרי חלב שתחת פיקוח מוזלים היום ב-3% בממוצע.

ההוזלה הינה ראשונה מאז ביטול הסובסידיות על החלב ומוצריו בתחילת שנות ה-90. שר החקלאות, שלום שמחון, שחתם אתמול על הצו להוזלת החלב אמר כי הדבר התאפשר בעיקר בשל הרפורמה שנעשתה בשנים האחרונות בענף והביאה להתייעלותו. שמחון העריך שהרפורמה תאפשר בעתיד להוזיל את החלב ואת מוצריו עוד יותר.

במסגרת הליכי ליברליזציה צומצם לפני כ-4 שנים הפיקוח על מחירי מוצרי החלב. מעדני חלב ומוצרי חלב ייחודיים הוצאו כליל ממסגרת של פיקוח. כיום %40 ממוצרי החלב בלבד מצויים תחת פיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully