וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת די.בי.אס תפנה היום למחוזי בבקשה לחייב את יורוקום לרכוש את מניותיה בחברת הלוויין

הארץ

13.9.2001 / 7:33

מבקשת לחייב את איש העסקים שאול אלוביץ' וחברת יורוקום שבשליטתו לרכוש את מניותיה בחברת הלוויין יס תמורת כ-70 מיליון שקל

מאת הדר חורש

קבוצת גילת די.בי.אס אמורה לפנות היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לחייב את איש העסקים שאול אלוביץ' וחברת יורוקום שבשליטתו לרכוש את מניותיה בחברת הלוויין יס תמורת כ-70 מיליון שקל.

גילת חתמה על הסכם עם יורוקום בספטמבר 2000. ע"פ ההסכם היתה העסקה אמורה להיות מושלמת בתוך 180 יום ממועד החתימה. לטענת גילת לא עמדה יורוקום בהתחייבותה לבצע את העסקה ולפעול להשלמתה, והתחמקה מכך בתירוצים שונים.

גילת די.בי.אס היא קבוצת בעלי מניות, שהעיקרית בה היא חברת מגדל ביטוח , והכוללת בין השאר את יואל גת, עמירם לוינברג, חברת אלרן, חברת דנבאר טכנולוגיות וגדעון קפלן.

מאז חתימת העסקה הפסיקה הקבוצה להזרים לחברת הלוויין את ההון אותו התחייבו בעלי המניות להזרים. יותר מאוחר חדלו גם בעלי מניות אחרים להזרים הון לחברת הלוויין, שפועלת כיום באמצעות מימון של הבנקים ושל בעלות המניות העיקריות בה, יורוקום ובזק.

בעת חתימת ההסכם שאפה יורוקום להיות בעלת מניות עיקרית בחברת הלוויין, והודיעה כי תרכוש כל כמות מניות שתועמד למכירה. ואולם במהלך השנה שחלפה ממועד חתימת ההסכם, ביטלה תוכניות השקעה נרחבות בהיי-טק ובתקשורת. לטענת גילת פעל אלוביץ' לטרפוד מכוון של ההסכם. בין השאר מנע את אישור ההסכם בדירקטוריון יורוקום, הכולל את אלוביץ', אחיו יוסף ואמיר קס. שאול אלוביץ' וקס חתמו אישית על ההסכם לרכישת המניות מגילת.

העסקה לא נדרשה לאישור הממונה על ההגבלים מפני שהיא לא הקנתה ליורוקום שליטה בחברת הלוויין. גם משרד התקשורת לא נדרש לאישור כי יורוקום, שהחזיקה מניות בחברת הלוויין, קיבלה אישור בעת הקמת החברה.

התובעים טוענים שלאחר שהתברר ליורוקום כי אין צורך באישור העסקה, היא הודיעה לפתע כי הדירקטוריון שלה לא אישר את העסקה.

לא ניתן היה להשיג את תגובת יורוקום אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully