וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי בנייני התאומים: איש העסקים היהודי לארי זילברשטיין

הארץ

13.9.2001 / 7:08

חכר אותם ל-99 שנים ב-3.2 מיליארד דולר; הנזק מוערך ב-4 מיליארד דולר

מאת שלומי שפר

מגדלי התאומים הוחכרו לפני כחצי שנה לתקופה של 99 שנה לאיש העסקים היהודי לארי זילברשטיין. על פי הדיווח באתר הכלכלי של CNN, זילברשטיין אמור לשלם במסגרת העסקה כ-3.2 מיליארד דולר. הנזק שנגרם שלשום לבניינים מוערך בכ-4 מיליארד דולר.

זילברשטיין הוא איש עסקים המשקיע בתחום הנדל"ן בלבד. מכריו מניסיונות השקעה שלו בישראל אומרים כי זילברשטיין משקיע רק בבנייני משרדים בעיר ניו יורק.

את מגדלי מרכז הסחר העולמי זילברשטיין חכר בשותפות עם קונצרן הנדל"ן הגדול ווסטפילד. בהמשך זילברשטיין השכיר את הבניין לדייריו השונים. בנוסף מחזיק זילברשטיין בבנייני רובע השירותים הפיננסיים הסמוכים למרכז הסחר העולמי.

זילברשטיין זכה ביחד עם קונצרן ווסטפילד במכרז שנערך על ידי רשות הנמלים של ניו יורק ושל ניו ג'רזי להחכרת מגדלי התאומים. השווי של שני הבניינים בני 110 הקומות כל אחד הוערך באחרונה ב-1.2 מיליארד דולר. לפי ההערכות, ההכנסות מבנייני מרכז הסחר העולמי היו כ-200 מיליון דולר בשנה. לפי הסכם החכירה, החזיק זילברשטיין בכ-10 מיליון רגל מרובע בבנייני המשרדים שבקומפלקס.

לפי פרסומים של ה"ניו יורק טיימס", לא ניתן להעריך כעת את ההשפעה של קריסת הבניינים על המחויבויות של קונצרן ווסטפילד כלפי רשות הנמלים. לפי העיתון, אחד המנהלים שבדק את הסכם החכירה אמר כי קיים בהסכם תנאי מפורש המשחרר את הקונצרן מההסכם במקרה של פעולת טרור. זילברשטיין סירב להגיב בעניין.

לדברי מכריו של זילברשטיין (65) בישראל, הוא גילה עניין כמה פעמים באפשרויות השקעה בישראל. לדבריהם, ניסיונות אלה לא הבשילו בשל הביורוקרטיה הישראלית.

המיזם האחרון בו זילברשטיין התעניין הוא פרויקט איל"ח (אזור ייצור ליצוא חופשי) שהיה מתוכנן להיות מוקם באזור ליקית שבנגב. הפרויקט נקלע לקשיים והופסק לפני כשנתיים וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully