וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות פושרות לאיתוראן: המניה צונחת ב-7% בתגובה לשחיקה ברווח הגולמי ל-44% לעומת 49.5% ברבעון המקביל

אלי שיצר

20.8.2007 / 17:28

ההכנסות עלו ב-17% ל-29 מיליון ד' אולם הרווח הנקי נחתך ב-11% ל-4.1 מיליון ד'



דיווחה על תוצאות פושרות ברבעון השני של 2007. החברה ממשיכה לדווח על צמיחה בהכנסות אך זו לא מתבטאת בשורה התחתונה.



איתוראן, המספקת שירותים לאיתור כלי רכב גנובים בישראל, ארגנטינה וברזיל, לצד מכירות ציוד איתור בסין ובקוריאה ומכשירים לקריאה מרחוק של מוני מים (AMR) בארה"ב, חתמה את הרבעון השני עם הכנסות של 29.2 מיליון דולר. הכנסות אלו משקפות ירידה של 4.7% לעומת הרבעון שקדם לו, וגידול של 17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.



למרות הירידה בהכנסות מפעילות בקוריאה נרשם גידול בהכנסות. זאת, עקב הגידול בבסיס המנויים, מכירת מוצרי התקשורת האלחוטיים, והכללת תוצאותיה של חברת ERM, שנרכשה בסוף 2006.
עם זאת, שיעור הרווח הגולמי נשחק ל-44.2% לעומת 49.6% ברבעון המקביל אשתקד.



החברה השלימה בסוף הרבעון השני את רכישת מפה, ספקית המידע הגיאוגרפי (GIS) הגדולה בישראל.
ההשפעה של העיכוב בהכרה בהכנסות בפרויקט בקוריאה, שכבר דווח עליה בעבר, הביאה לקיטון של הרווח התפעולי ברבעון ל-5.2 מיליון דולר או 17.7% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-6.1 מיליון דולר או
24.3% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, חלה גם עלייה בעלויות השכר ובהוצאות השיווק שתרמה אף היא לירידה ברווח התפעולי.







בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון נחתך ב-11% והסתכם ב-4.1 מיליון דולר או 18 סנט למניה, בהשוואה ל-4.6 מיליון דולר או 20 סנט למניה ברבעון המקביל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכם ב-3.7 מיליון דולר, לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. נכון לסוף הרבעון השני עמדה מצבת המזומנים - כולל השקעה בניירות ערך לזמן קצר - על כ-44 מיליון דולר.

אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן, מסר כי "פעילותנו ממשיכה לצמוח וברבעון זה חל גידול של כ-17% בהכנסותינו לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנו עומדים בפני הוצאות גבוהות יותר עקב השקעה בשירות לקוחות ושיווק, בין היתר עקב השקת מערכת ה-GPS החדשה במהלך הרבעון הבא, דבר אשר משפיע על שיעור הרווחיות שלנו.



"אנו מאמינים כי במהלך המחצית השניה של השנה יימשך הגידול בהוצאות, אולם יחד עם זאת, ההכנסות שלנו צפויות לגדול יותר מההוצאות ואנו צופים כי שיעורי הרווחיות ישתפרו בהשוואה לרמה הנוכחית", הוסיף.



האנליסט זיו טל מאוסקר גרוס מציין כי החברה מסרה כי ההכנסה הממוצעת למנוי עלתה, אולם הרווח הגולמי ירד, מה שמצביע כנראה על אפשרות של סבסוד מכשירים לאוכלוסיה הפחות חזקה בדרום אמריקה. זאת, על מנת לנסות להגדיל את פלח השוק במדינות אלה.



עוד מציין טל כי הוא צופה האטה מההכנסות של איתוראן החל מהרבעון הבא בברזיל כתוצאה מתקנות רגולטוריות חדשות החל מ-1 לאוגוסט. נקודה זו חשובה לטענתו, שכן ההכנסות מברזיל מייצגות כרבע מכלהכנסותיה של איתוראן.



לסיום מציין טל כי תוצאות הרבעון השני מעידות על האטה בצמיחה האורגנית של איתוראן, אשר בניטרול רכישת ERM היתה מציגה שיעור צמיחה חד ספרתי לעומת שיעור צמיחה של 13%-15% בשנת 2006.
מניית איתוראן איבדה 25% מתחילת השנה למחיר של 11.2 דולר המשקף לחברה שווי של כ-260 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully