וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: השווקים נרגעו - טוקיו ללא שינוי; קוריאה זינקה ב-5% והונג קונג עולה ב-1.6%

דפנה מאור

13.9.2001 / 10:09

בטוקיו זינקה NTT דוקומו ב-8.7% ובלמה ירידות במניות היצוא; בשוקי תאילנד וטייוואן, שנפתחו היום לראשונה, צנחו המדדים

סימני התאוששות מההלם ניכרו היום בבורסות אסיה המובילות: מדד הניקיי בטוקיו נסגר בעלייה מזערית של 0.03% לאחר שעליות במניות הטלקום קיזזו נפילות במניות היצוא. בקוריאה זינק הקוספי ב-5%; הונג קונג עולה ב-1.6%. שוקי תאילנד וטייוואן רשמו ירידות חדות לאחר שנפתחו היום לראשונה מאז המתקפה בארה"ב.

בטוקיו נבלמה המפולת שנראתה אתמול בעקבות התקפת המטוסים על ארה"ב. המסחר נפתח באיחור של חצי שעה, ורשות ני"ע הקטינה בחצי את מגבלת התנודות היומיות המותרות, כדי למנוע תנודתיות קיצונית.

מניות הטלקום בטוקיו הפגינו מגמה חיובית: ניפון טלגרף אנד טלפון זינקה ב-5.6% לנוכח תקוות כי מגזר הטלקום לא יושפע מהאירועים בעולם, ובעקבות דיווח כי הממשלה עשויה לדחות את מכירת החזקותיה בחברה. מניית החברה הבת הסלולרית, דוקומו, זינקה ב-8.7%.

מניות פוג'יטסו, NEC וטושיבה רשמו עליות של 2%-3%, אולם מולן נפלו קיוסרה, סוני ושארפ, מהיצואניות הגדולות ביפאן.

מניות יצרניות הרכב, המייצאות חלק ניכר מתוצרתן ירדו בשיעור חד: טויוטה איבדה 5.6%; הונדה ירדה ב-5.2%.

מדד הקוספי בקוריאה זינק ב-5% בעקבות מניות הטכנולוגיה. סמסונג אלקטרוניקס זינקה ב-6.2%, מתחרתה הייניקס זינקה ב-14.8%.

בורסת טייוואן צנחה ב-5.4% לשפל של 8 שנים, לאחר שנפתחה לראשונה מאז המתקפה. מניית טייוואן סמיקונדקטור, יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה בעולם, מאבדת 6.4%.

ממשלת טייוואן, אשר השאירה את הבורסות סגורות אתמול, פתחה היום את המסחר עם מגבלת תנודה של 7%. שר האוצר של טייוואן, יין צ'ינג צ'אנג, אמר כי אינו מאמין שהמדינה תפעיל את קרן החירום על מנת לייצב את השוק.

בהונג קונג התאוששה הבורסה מירידות עזות אמש. האצ'יסון וואמפואה זינקה ב-4.1%. צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בסין, עולה ב-4.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully