וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן חיים רכש 5% מפריזמה לפי שווי של 1.1 מיליארד ש'

רם דגן

21.8.2007 / 7:16

המחיר יהיה גבוה ב-15% מההשקעה של מרקסטון בפריזה; העסקה תיחתם לאחר קבלת אישור הרגולטורים



משקיע ההיי-טק פרופ' שלמה בן חיים סיכם על רכישת כ-5% מבית ההשקעות פריזמה מקרן מרקסטון. גורמים המקורבים לעסקה אמרו אתמול כי בן חיים צפוי לרכוש את המניות לפי שווי של 1.15 מיליארד שקל לפריזמה. המחיר שישולם גבוה בכ-15% מההשקעה של מרקסטון בהקמת בית ההשקעות החדש.



הצדדים הגיעו לסיכום על העסקה לפני כמה ימים והחלו בפניות לרגולטורים כדי לאשר את העסקה. בתחילת השבוע אישרה הנהלת הבורסה את העסקה, ובשבועות הקרובים צפוי להתקבל אישור המפקח על הביטוח ושוק ההון ואישור רשות ניירות ערך.



בן חיים ומרקסטון ניהלו בתחילה מגעים למכור נתח גדול יותר של 15%-20% מבית ההשקעות, אך בסופו של דבר הוחלט ללכת על עסקה דומה לזו של מנורה, שרכשה בחודש שעבר נתח דומה, אך לפי שווי זהה להשקעה של מרקסטון - כמיליארד שקל. מקורבים לפריזמה אמרו אתמול כי בתקופה הקרובה תשלים הקרן מכירה של נתח גדול יותר של כ-15% לפחות לגופים שתהיה להם השפעה אסטרטגית על בית ההשקעות. פריזמה שהוקמה ב-2006, מנהלת כ-50 מיליארד שקל, כשעיקר הכסף נמצא בקרנות נאמנות שנרכשו מבנק הפועלים ומקופות גמל שנרכשו מהפועלים ולאומי.



בן חיים ושותפו לואיס פל (63) בורחים מחשיפה כמו מאש. בן חיים ופל הם היזמים-משקיעים המצליחים ביותר בתחום המכשור הרפואי הישראלי. זאת, כתוצאה מסדרה של הצלחות שהניבו להם באופן אישי רווחים בהיקף של כ-500 מיליון דולר. מתוך 17 החברות שפל, בן חיים, או שניהם יחד הקימו בישראל עם שותפיהם עד היום, שש נמכרו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully