וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס תפטר עוד מאות עובדים

שירלי יום-טוב

21.8.2007 / 8:33

זאת לאחר פיטורים של 350 עובדים לפני חודשיים. הפיטורים - בעיקר בתחום הבילינג. התחרות העזה מול אמדוקס גובה מחיר

חברת קומברס אינק, החברה הבת של קבוצת קומברס טכנולוג'י, מתכננת בימים אלה שלב נוסף בתוכנית התייעלות שצפוי לכלול פיטורים של כמה מאות עובדים - כך נודע ל-TheMarker. לפני כחודשיים פיטרה קומברס אינק כ-5% מכוח האדם שלה - כ-350 עובדים, מהם כ-150 בישראל - אך המהלך לא הצליח לייצב אותה ולהפחית את הוצאותיה כפי שציפתה.

קומברס מעסיקה חברת ייעוץ העובדת בימים אלה על המשך תוכנית ההתייעלות. נודע כי עיקר הפיטורים צפויים בתחום הבילינג, שבו העמיקה קומברס את חדירתה לפני כשנתיים עם רכישת קינן תמורת כרבע מיליארד דולר. ואולם בתקופה האחרונה לא הודיעה קומברס על עסקות בילינג גדולות. בנוסף, סביבת הפעילות בשוק הבילינג מתאפיינת בתחרות מחירים עזה: אמדוקס - החברה המובילה בתחום בעולם - היא מתחרה אגרסיבית שאינה מוותרת על נתח השוק הנכבד שלה.

מוכרים את החברות הבנות

קומברס מתמחה בפתרונות ערך מוסף ובילינג בעבור מפעילות שירותי תקשורת. החברה מעסיקה כ-5,700 עובדים, כ-2,750 מהם בישראל. באחרונה פוטר אילן טל, ראש מטה המנכ"ל, שעבד בצמוד לזאבי ברגמן, הנשיא הקודם של קומברס אינק. טל פוטר על ידי אנדרי דהן, מנכ"ל קבוצת קומברס טכנולוג'י - ותבע את קומברס על פיטוריו, בטענה שלא היתה להם עילה, והסיבה היחידה העומדת מאחוריהם היא העובדה שהוא היה מזוהה עם זאבי ברגמן, שעזב את החברה בפברואר. במקום ברגמן מונה ירון צואלה.

דהן, שנכנס לתפקידו באפריל, קיבל מנדט מדירקטוריון קומברס טכנולוג'י לבצע תוכנית שינויים מקיפה בהתנהלות החברה. כיום מתנהלת קומברס טכנולוג'י כחברת החזקות, שתחת מטרייתה פועלות החברות הבנות קומברס, ורינט, אולטיקום וסטארהום.

בכוונתו של דהן למכור את סטארהום, המתמחה בשירותים בעבור חברות המפעילות שירותי נדידה (roaming) בין רשתות תקשורת במדינות שונות. נודע כי סטארהום נמצאת בשלב מתקדם של משא ומתן עם לפחות שתי חברות על רכישתה תמורת כ-200 מיליון דולר. סטארהום, המנוהלת על ידי שחר פלורנס, עמדה בפני הנפקה בתחילת 2006, אך פרשת האופציות שהתפוצצה במארס 2006 פגעה בתוכניות.

מאז עמדה סטארהום על המדף כמועמדת למכירה, אך השינויים בהנהלת קומברס טכנולוג'י - בהם שינויים בדירקטוריון ובכס המנכ"ל - דחקו הצדה את הפעילות למכירתה. דהן קיבל החלטה סופית למכור את החברה. סטארהום מעסיקה כ-220 עובדים, 180 מהם בישראל.

גם בורינט מסתמן שינוי. ככל הנראה החליט דהן לחפש רוכש או קבוצת רוכשים למניות ורינט המוחזקות על ידי קומברס טכנולוג'י - 58%. ורינט נסחרת ברשימת הפינק שיטס לפי שווי של 900 מיליון דולר.

מקומברס נמסר כי החברה אינה יכולה להתייחס לשמועות העולות מעת לעת. מסטארהום לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully