וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובות המכרז של המדינה - 45 מיליון שקל

כרמל בן-צור

21.8.2007 / 8:25

כונס זמני מונה לחברה. בקשת הכינוס שהגיש בנק הפועלים: החברות הקשורות במכרז חייבות לבנק 15 מיליון ש' ולספקים 30 מיליון ש'

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, מינתה את עו"ד דורון טישמן לשמש ככונס נכסים זמני לחברות מוסף המכרז של המדינה והמכרז של המדינה מובילים. לטענת בנק הפועלים, שהגיש את בקשת הכינוס, החברות חייבות לו כ-15 מיליון שקל, וחוב החברות כלפי הספקים מגיע ל-30 מיליון שקל. בבקשה נטען שמנהלי החברות מסרו לבנק כי הם סבורים שבמצב הנוכחי אין כל אפשרות לשקם את עסקי החברות.

החברות מוסף המכרז של המדינה והמכרז של המדינה מובילים עוסקות בשיווק ובהובלה של מוצרי צריכה ובכלל זה מוצרי חשמל באמצעות החוברת "המכרז של המדינה" המופצת ללקוחות בדיוור ישיר ובאמצעות אתר האינטרנט. בבקשה נטען כי החברות נקלעו לקשיים כספיים חמורים וכי אינן מקיימות את התחייבויותיהן כלפי הבנק, ובכלל זה מפגרות בתשלום החזרי ההלוואות שנטלו ממנו וחורגות ממסגרות האשראי שניתנו להן.

"סכנה לביזת מחסנים"

לדברי הבנק, הידיעה בדבר קשיי חברת מוסף המכרז פשטה במהירות. בעקבות הפרסום, הגיעו למשרדי החברות ומחסניהן כתבים וצלמים של כלי תקשורת. מנהלי החברות מסרו כי בימים האחרונים היו ניסיונות מצד ספקים לתפוס סחורה של החברות המצויה במחסנים ואצל נותני שירותים.

מהבקשה עולה עוד כי המנהלים אמרו שהחברות צברו הפסדים בתקופת פעילותן האחרונה, וכי הן נאלצו לפגר בביצוע הפרשות סוציאליות לעובדים, לרבות ביטוחי מנהלים. כמו כן, חברת השמירה שנשכרה על ידי החברות הפסיקה לתת את שירותיה, הואיל והחברות לא עמדו בתשלום.

במצב דברים זה, נכתב בבקשה, אין מי ששומר על הסחורות והציוד המצוי במשרדי ומחסני החברות ובכלל זה על החומר החשבונאי, מאגרי המידע והנתונים, רשימת הלקוחות ומחשבי החברות. על כן נטען כי מינוי הכונס נדרש בדחיפות, וכי קיים חשש כי ספקים של החברה ינקטו פעולות משפטיות נגדה.

מינויו של טישמן כפוף להפקדת התחייבות אישית בסך 50 אלף שקל, ולהפקדת ערבות על סך 50 אלף שקל מטעם מבקש המינוי - בנק הפועלים.

אתמול דווח כי חברת המכרז של המדינה בבעלות מאיר סולטן נקלעה לקשיים, כי הבנקים, ובראשם בנק הפועלים סגרו את ברז האשראי לחברה וכי הספקים הפסיקו לספק סחורה. אחד הספקים העריך כי החובות של המכרז של המדינה הם כמיליון שקל לכל ספק, אך הדיווח של ברימאג מוכיח כי ככל הנראה מדובר בסכומים גבוהים יותר.

השופטת ורדה אלשיך קבעה כי מעיון בבקשה עולה תשתית הנראית, על פניה, מספיקה למתן הצו למינוי כונס כמבוקש. זאת, כלשונה, בעיקר נוכח העובדות בדבר "קריסה מהירה של עסקי החברות, וסכנה מוחשית לביזת מחסנים ולשחיקה חמורה של ערך הנכסים, וזאת בתוך זמן מקוצר מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully